    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie w miejscach publicznych/prywatnych
    Date: Wed, 14 Jun 2006 01:12:59 +0200

    Cyberix [###r...@b...pl.###] napisał:

    > Serio? Więc mam pytanie. Wchodze do muzeum, czy moge robić zdjęcia
    > eksponatów ?? Np. rzeźby, obrazy, zbroje, meble ??

    I tak naprawdę, to nic. Obyś lampy błyskowej nie używał, bo wówczas
    bardzo naciągane niszczenie zabytków można zarzucić. Podobno światło
    im szkodzi. Pracownik muzeum po prostu nie ma co zrobić w takiej
    sytuacji. Nie może Cię zatrzymać, bo nie popełniasz wykroczenia ani
    przestępstwa. Nie ma podstaw do wylegitymowania, by pozwać na drogę
    cywilną (bo wchodząc zgadzasz się na regulamin, który tego załóżmy
    zabrania albo ustala jakąś tam opłatę). Przy czym prawo do pobierania
    osobnej opłaty za fotografowanie jest cokolwiek dyskusyjne tak przy
    okazji. Bo niby co to za usługa?

    I nie ma co się tak strasznie unosić. Niestety dziennikarze wypisują
    często nie do końca sprawdzone informacje. Ktoś z muzeum im
    powiedział, że tak by chciał, by było i nikt nie sprawdził, jak to
    naprawdę jest.

    Z rzeczy w muzeum, to jeszcze na bardzo upartego można by Ci zarzucić
    bezprawne kopiowanie obrazu, gdybyś robił fotografię obejmującą tylko
    i wyłącznie obraz. No bo niby to obraz i tamto obraz. Zbliżone pola
    eksploatacji. Ale za fotkę sali muzealnej nie ma żadnej kary.