  • Data: 2006-06-15 09:31:20
    Temat: Re: fotografowanie w miejscach publicznych/prywatnych
    Od: "Henry (k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Wed, 14 Jun 2006 12:05:18 +0200, Cyberix napisał(a):

    > Chetnie wysle te publikacje na mejla. Trzymam sie tego co przeczytałem.

    Przeczytałem i szeroko otworzyłem oczy ze zdziwnienia. I to jeszcze
    artykuł konsultowany przez "specjalistkę od PA".

    W tym artykule podane są tylko dwa prawa. Pierwsze art 33 pkt 1 PA
    - w którym jest napisane "Wolno rozpowszechniać:
    1) utwory wystawione na stałe na ogólnie dostępnych drogach, ulicach,
    placach lub w ogrodach, jednakże nie do tego samego użytku"
    a autor artykułu interpretuje to
    "Wolno fotografować z ogólnie dostępnych dróg, ulic...."
    Nie tylko że myli "rozpowszechnianie" z "fotografowaniem" to jeszcze
    myli miejsce wystawienia z miejscem z którego można fotografować.
    Naprawdę myslisz że interpretacja autora jest właściwa?

    Druga sprawa to ROZPORZĄDZENIE RADY MINISTRÓW z dnia 24 czerwca 2003 r.
    w sprawie obiektów szczególnie ważnych dla bezpieczeństwa i obronności
    państwa oraz ich szczególnej ochrony (Dz. U. z dnia 4 lipca 2003 r.)
    Przeczytałem §2 i wiem co moze być takim obiektem, przeczytałem §5
    nt sposobów ochrony i nadal ani słowa o zakazie fotografowania.
    Najbliżej jest §5 pkt 3:
    3. Prowadzenie szczególnej ochrony obiektów obejmuje w szczególności:
    1) bezpośrednią ochronę fizyczną obiektów i ich zabezpieczenie
    techniczne;
    2) inne działania mające na celu ochronę obiektu, które wynikają z jego
    specyfiki i charakteru zagrożeń dla jego funkcjonowania;

    Ale fotografowanie nie stwarza żadnego zagrożenia. Wprawdzie kiedyś
    wierzono, że sfotografowanie obory, powoduje mniejszą dojność u krów,
    ale dziś ten pogląd nie jest już tak popularny ;-)

    Autor artykułu napisał że to rozporządzenie umożliwia wprowadzenie
    zakazu fotografowania. Równie dobrze mógł napisać że umożliwia
    wprowadzenie zakazu dłubania w nosie.

    Powołuje się też na ustawę o BOR - wyczytując z niej co mogą chronić,
    ale widać do art 13 gdzie jest opisane co funcjonariusz BOR może już
    nie doszedł. Nie mówiąc już o art 12 pkt 2.

    Ja tam prawnikiem nie jestem, i może kierują się oni inną logiką
    niż ta którą mnie uczyli w szkole. Ale wyciąganie wniosków z
    pojedyńczych zdań traktujących o czymś zupełnie nie związanym
    z opisywanym tematem... to już przesada - i nadal podtrzymuję
    zdanie że artykuł ten nie jest wart zaufania - mimo konsultacji
    z kimś kto skończył szkołę prawniczą.

    Pozdrawiam,
    Henry