    From: "Cyberix" <r...@b...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie w miejscach publicznych/prywatnych
    Date: Tue, 13 Jun 2006 17:32:33 +0200

    > Mam takie pytanie: jak wygląda kwestia wolno/nie wolno? Sytuacja wygląda
    > tak: jest sobie zakład (branża: przetwórstwo spożywcze). Ogrodzony,
    > nigdzie nie ma znaków 'zakaz fotografowania', nie ma znaków
    > 'nieupoważnionym wstęp wzbroniony' itp. Jest sobie w ogrodzeniu kilka
    > bram, niektóre otwarte na oścież. Wchodzę na teren zakładu przez *otwartą*
    > bramę. Robię zdjęcia budynków, urządzeń (m.in. osadniki z małej
    > oczyszczalni ścieków). Zjawia się ochrona, chce mi najpierw zabrać aparat,
    > potem tylko negatyw, sytuacja robi się ogólnie rzecz biorąc nieciekawa.
> [...]

    Z tego co się orientuje, w miejscach publicznych możesz fotografować
    wszystko i wszystkich (ale nie natarczywie), inaczej sprawa wygląda na
    terenie prywatnym a własnie ten zakład będzie takim terenem, tam musisz mieć
    zgodę właściciela / zarządcy na fotografowanie... ale... pamietaj, że stojąc
    na drodze przez ogrodzenie możesz robić do woli zdjęć :)