  • Data: 2003-09-02 19:24:30
    Temat: Re: fotografowanie radiowozów.
    Od: "Piotr [trzykoty]" <t...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Remik" <r...@r...stt.pl> napisał w wiadomości > Ponieważ
    mam kumpla policmajstra to wiem, że od niedawna zaczęli np.
    > sprawdzać numery IMEI telefonów i sprawdzać w centralnym rejestrze
    > rzeczy utraconych. Służy to głównie byciu upierdliwym jak klient się
    > stawia a nie bardzo wiadomo co z nim zrobić.

    IMHO W zasadzie to nie znam takiego przepisu, który zabraniałby robienia
    zdjęć oznakowanym radiowozom, tak ogólnie.
    Czasem można byłoby podciągnąć to pod inne czyny zabronione, gdzie robienie
    zdjęć byłoby tylko środkiem dokonania tego czynu, np. utrudnianie
    postępowania przygotowawczego itp.W TV i gazetach są zdjęcia tych aut,
    tylko jeśli chodzi o nieoznakowane auta, to się numery wycina.

    Nikt raczej takich zdjęć nie robi oprócz dziennikarzy, więc jeżeli jest to
    niedziennikarz to wzbudza podejrzenia. Wtedy się go legitymuje itd. Ale w
    zasadzie nic policja zrobić nie może. Jeśli policjanci chcą dokonać kontroli
    osobistej lub bagażu, mają prawo gdy istnieje uzasadnione podejrzenie.
    Obywatel ma za to prawo zażądać protokołu, gdzie będą podane przyczyny. Więc
    moja rada jest taka: jeśli policjant chce dokonać kontroli, to zastrzec, że
    będzie się żądać protokołu.