    From: "J.F" <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografowanie dzieci na plaży
    Date: Fri, 19 Jul 2024 13:03:58 +0200
    <v711gt$8fg$1@news.chmurka.net> <v76u96$lv2$9@news.chmurka.net>
    <v78gn8$k8j$14@news.chmurka.net>
    <t2y7iiije4sj.41axslgwogtd$.dlg@40tude.net>
    <v78m23$k8j$22@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v78tb8$k8j$24@news.chmurka.net>
    <7...@4...net>
    <v793u3$k8j$27@news.chmurka.net>
    <1...@4...net>
    <v79aq3$lpf$3@news.chmurka.net>
    <q...@4...net>
    <v7bfq4$lpe$6@news.chmurka.net>
    <1xelkh19mksx9$.11hh3fpcp0lf2.dlg@40tude.net>
    <v7bngg$lpf$12@news.chmurka.net>
    <m4jynsuhzvnm$.17036ty0jrr4e.dlg@40tude.net>
    <v7c4db$2k6i5$1@dont-email.me>
    <8n763lcyo9v1.dg9zj57pmmfb$.dlg@40tude.net>
    <v7dfab$2uqsr$1@dont-email.me>

    On Fri, 19 Jul 2024 12:31:35 +0200, Kviat wrote:

    > Ale która czynność? Potrzymanie przez chwilę przez kulsona twojego
    > telefonu (bo tylko tyle będzie mógł zrobić, jeśli mu go uprzejmie
    > podasz), czy wpisanie przez kulsona strasznie tajnego kodu na
    > klawiaturze w celu wyświetlenia IMEI (czyli złamanie zabezpieczeń
    > telefonu,

    To żadne tajne, więc żadne złamanie, więc żadne włamanie.

    >albo wymuszenie do ciebie odblokowania)?

    No własnie. Zapewne bedzie:
    -polecenie/prosba podania telefony,
    -jak odmówie, to być może zabranie siłą,
    -potem pomacanie w celu wpisania kodu,
    -potem polecenie/prosba podania hasla lub odblokawania
    -wpisanie "tajnego" kodu.
    -alternatywnie - polecenie wyswietlenienia IMEI i podania telefonu
    -a potem odczytanie nr

    I jak to się kolejno nazywa, wedle przepisów ?

    > Mnie bardzo interesuje jak specjalista od cyberbezpieczeństwa wpisuje
    > ten strasznie tajny kod, że wyświetla mu się IMEI.
    > Ja np. nie mam włączonej funkcji odblokowywania telefonu twarzą, a nie
    > wyobrażam sobie, że wykręca mi ręce i przykłada po kolei palce do
    > telefonu żeby sprawdzić, który zadziała.

    Odmówiłes podania hasła, to trzeba wykręcic ręce :-)
    Bez problemu się to robi, jak masz ręce w kajdankach i/lub silnego
    pomocnika :-)

    > Chciałbym wiedzieć jak on to robi technicznie (i równocześnie zgodnie z
    > prawem).

    Technicznie to można zabrac (zatrzymać ?) telefon i przekazać
    technikom, specjalistom, biegłym, czy kto tam jest właściwy ...

    J.