    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: fotografie wojny == bezczeszczenie zwlok
    Date: Sat, 9 Aug 2008 14:31:44 +0200
    <0...@n...lechistan.com> <g7cn8l$p0t$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7d0u9$b4c$1@inews.gazeta.pl>
    <c...@n...lechistan.com> <g7dbd4$bum$3@inews.gazeta.pl>
    <a...@n...lechistan.com> <g7fpai$epr$1@inews.gazeta.pl>
    <d...@n...lechistan.com> <g7ij02$ih0$1@inews.gazeta.pl>
    <7...@n...lechistan.com>

    wiadomości news:7j8vm5-pi8.ln1@ncc1701.lechistan.com...

    > Kewl. Zapędzam cywili do jakiejś miejscowości, dorzucam paru bojowników
    > "dla smaku", wzywam nalot dywanowy i jestem czysty?

    Jak sobie to zapędzanie zgodnie z prawem wojny wyobrażasz? Zresztą, mamy
    właśnie konflikt Gruzji z Abchazja, Osetią i Rosją (na chwilę obecną, bo
    może się rozszerzyć) i mozesz sobie zobaczyć, jak to wygląda w praktyce.

    > To, że albo to nie jest wojna i tego argumentu nie można użyć (i powinni
    > zostać ukarani), albo to jest nielegalna wojna i należałoby zająć się
    > tymi, co ich tam wysłali.

    To, ze ktoś z powodów politycznych wysłał żołnierzy na wojnę wmawiając
    społeczeństwu, że jadą tam na spacer, nie zmienia faktu, ze tam jest wojna,
    a polscy żołnierze są żołnierzami jednej z wojujących stron.

    > Niestety żaden :(
    > Zwycięzców niestety nie ma kto sądzić :(

    No właśnie. To dowodzi, że to wszystko nie jest takie proste, a w czasie
    wojny trudno stosować przepisy prawa używane w czasie pokoju.

    > Zamach na cele cywilne? Owszem. Dla wywołania określonego skutku? Jak
    > najbardziej.
    > Jedno z dwojga - albo te niuki to był terroryzm, albo wyczyn Osamy to też
    > była "tylko wojna".

    Jakby Osama atakował przy pomocy oznakowanego samolotu wojskowego, celował
    w obiekt wojskowy, a przez pomyłkę rozwalił te cele cywilne, to nie można
    by było mówić o terroryźmie. Na tym mniej więcej polega różnica.

    > Tsk, tsk, tsk. Łobuzy. Powinni jeszcze nosić eleganckie czerwone
    > kubraczki, żeby łatwiej można było ich zauważyć.

    Nie na darmo wojskowi mają mundury w te różne plamy kolorowe malowane.

    > Sarkazm, mam nadzieję, dostrzegłeś?

    Wcale nie sarkazm. Wermacht prowadził wcale cywilizowaną wojną - jak na
    ówczesne standardy oczywiście. Zbrodnie wojenne to sprawa niemieckich sił
    bezpeiczeństwa, które przede wszystkim nie były wojskiem.

    > Ja się w pełni zgadzam, że decydenci powinni za to iść siedzieć i stracić
    > majątki.
    > Ale co ja mogę?

    Ja też niewiele w tym zakresie.