  • Data: 2008-02-08 08:58:20
    Temat: Re: firma a pieczątka
    Od: Sebcio <s...@n...com> szukaj wiadomości tego autora

    Gotfryd Smolik news pisze:

    > Słownik twierdzi, ze jest to "wyrażanie myśli za pomocą znaków
    > graficznych"
    > A email znaków graficznych nie zawiera - emaila trzeba dopiero
    > przetworzyć, aby *kody* znaków z nim zawarte zaprezentować w postaci
    > graficznej, i jak się go wyświetli na ekranie (albo wydrukuje)
    > to "powstaje pismo"!
    > Mocno oszukuję? ;)

    No jak dla mnie to moooooco naciągane :) Przetworzenie nie zmienia
    treści pisma a jest tylko integralną częścią sposobu owego "wyrażania".

    > To na poparcie jeszcze stanowiska US, które nie chcą uznać postaci
    > elektronicznej (nie podpisanej cyfrowo) "faktury" (znaczy tych bajtów,
    > co to po przetworzeniu na znaki graficzne wyglądają całkiem jak
    > faktura :)) za "fakturę".

    Tyle że tu istnieje konkretny przepis, wymagający by faktura przesłana
    drogą elektroniczną była podpisana kwalifikowanym podpisem cyfrowym. Tak
    więc z punktu widzenia prawa taka "faktura" nie jest fakturą.

    --
    Pozdrawiam,
    Sebcio