  • Data: 2008-02-08 10:51:33
    Temat: Re: firma a pieczątka
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 8 Feb 2008, Sebcio wrote:

> [...]
    [...]
    > No jak dla mnie to moooooco naciągane :) Przetworzenie nie zmienia
    > treści pisma a jest tylko integralną częścią sposobu owego "wyrażania".

    Ale zauważ, że rozumienie pisma sprowadza się właśnie do *formy*
    (znaków graficznych), a *nie* do treści!

    UWAGA: proszę czytaj PO KOLEI i NIE ZAGLĄDAJ dalej niż trzeba ;)
    Istnienie treści w innej postaci, np. w postaci fali dźwiękowej :P,
    wcale nie jest "pismem".
    Dobrze gadam, że jak gadam to NIE PISZĘ?
    To teraz stop: czy akceptujesz pogląd, iż "treść w postaci fali
    dźwiękowej nie jest pismem"?
    ....tu proszę o namysł...
    ...i teraz:
    Ad absurdam, w zamierzchłej przeszłości zeszłego tysiąclecia np.
    pamięci takie były, że treść sobie latała w środku w kółko w postaci
    fali dźwiękowej (między, że to tak określę, "głośnikiem" a "mikrofonem")
    i jak najbardziej były to bajty (niech będzie, że wtedy częściej
    używano pojęcia "słowa" ściśle określając po ile bitów na słowo).

    IMO właśnie cechą pisma jest *wyrażenie treści w postaci graficznej*.
    Dopóki jej nie ma (tej postaci graficznej) - nie ma pisma!
    No, z wyjątkiem przypadków jawnie wskazanych w przepisach... :)

    pzdr, Gotfryd