  • Data: 2005-11-08 16:24:09
    Temat: Re: fatalna opieka służby zdrowia - POMOCY!!!
    Od: Marta Wieszczycka <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Rozpaczony ojciec napisał(a):
    > Szanowni Państwo.
    > Nie dokończyłem ale na Oddziale Intensywnej Terapii wkuto się za pierwszym
    > razem. A dziś dziecko ma obie rączki sine i popuchnięte bo niedokońca wyszkolone
    > pielęgniarki łapią się za coś czego nie umieją same wykonać. Wspomnę, że to nie
    > pierwszy ich taki wyczyn ponad 30 minutowy, którego jedynym rezultatem było
    > pokłucie dzieciaka! Dziękuję za pomoc.

    Tak się czasem zdarza. To jest właśnie różnica między pielęgniarką
    kompetentną a niekompetentną.
    Nie udawajmy, że wszystkie pielęgniarki prezentują ten sam poziom, bo to
    nieprawda.
    W końcu ile osób może u jednej pielęgniarki mieć same dobre wkłucia, a u
    drugiej same problemy?

    > Dziecko ma już przez ponad 5 tygodni
    > podawane antybiotyki dożylnie, i nie ma już miejsca gdzie się wkuć. Dlatego
    > apeluję do personelu o zmianę metody leczenia, bo choć lekarzem nie jestem to
    > wiem, że napewno można inaczej podać antybiotyk, jak tylko dożylnie.

    Tu problem może być innego rodzaju. Istnieją antybiotyki dostępne
    wyłącznie w formie dożylnej. Ten problem dotyczy czasem np. leków nowego
    typu. W takiej sytuacji szczególnie ważne jest dbanie, żeby na takim
    pacjencie nie uczyły się niedoświadczone pielęgniarki, bo antybiotyki
    jak wiadomo mają to do siebie, że nie wolno przerywać ich brania.

    --

    Marta
    m...@N...pl