    From: "Przemek R." <p...@t...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: faszyzm na aukcji
    Date: Sun, 16 Jan 2005 15:36:07 +0100

    > Na znanym portalu aukcyjnym sprzedawane są pamiątki ze sfastyką, oraz
    > najwazniejsza
    > ksiązka hitleryzmu , co prawda w formacie PDF.
    > Czy jest to legalne?

    Kodeks Karny (Ustawa z dnia 6 czerwca 1997 r z późniejszymi zmianami):
    "Art. 256: Kto publicznie propaguje faszystowski lub inny totalitarny
    ustrój państwa lub nawołuje do nienawiści na tle różnic narodowościowych,
    etnicznych, rasowych, wyznaniowych albo ze względu na bezwyznaniowość,
    podlega grzywnie, karze ograniczenia wolności albo pozbawienia wolności do
    lat 2."

    Uchwała Sądu Najwyższego z dnia 28.03.2002, I KZP 5/02 (OSNKW
    2002/5-6/32): "Propagowanie, w rozumieniu art. 256 k.k., oznacza każde
    zachowanie polegające na publicznym prezentowaniu faszystowskiego lub
    innego totalitarnego ustroju państwa, w zamiarze przekonania do niego."

    jak dla mnie to aukcja jest ok. Podaj adres.
    P.