  • Date: Sat, 02 Jun 2012 22:10:38 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: facet wnosi pozem przeciw mojej siostrze a ojciec znika

    W dniu 02.06.2012 21:04, Augustyn pisze:

    > Od razu napiszę, że sprawa jest skomplikowana a ja nie jestem bezstronny.

    Skomplikowana? Raczej trywialna.

    > Problem dotyczy mojej młodszej siostry. Ma 25 lat. W zeszłym roku okazało
    > się, że jest w ciąży. Urodziła dziecko. Była przekonana, że ojcem jest pewien
    > mężczyzna, z którym się krótko (miesiąc) spotykała i za radą adwokata wniosła

    Nie słyszała o prezerwatywach?

    > sprawę o ustalenie ojcostwa i o alimenty. Tamten mężczyzna się zdenerwował,
    > bo na czas sprawy musiał wrócić na 2 miesiące z Portugalii, gdzie dotychczas
    > pracował. Sprawę wygrał - tzn. badania DNA potwierdziły, że nie jest ojcem
    > dziecka mojej siostry. Jak napisałem, facet się strasznie wkurzył, wynajął

    Nie dziwię się.

    > prawnika i wniósł pozew przeciwko mojej siostrze domagając się odszkodowania
    > (80 tysięcy) za to, że bezpodstawnie go oskarżyła o bycie ojcem i zmusiła do
    > powrotu z Portugalii na czas procesu, przez co stracił tam pracę. Jako dowód

    Skoro go zmusiła do osobistego stawienia się zamiast doprowadzić do
    zbadania zdalnego, to sorry winnetou - ty byś się nie wkurzył i nie
    domagał pokrycia strat, jakby jakaś puszczalska ściągnęła ciebie z
    drugiego końca świata i naraziła ciebie na straty bo jej się coś wydawało?

    > wniósł nawet przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego pismo od pracodawcy
    > portugalskiego (jest inżynierem-budowlańcem), w którym wyraźnie napisane
    > jest, iż zostaje rozwiązany z nim kontrakt z powodu jego konieczności powrotu
    > do Polski. Facet jest na tyle bezczelny, że do Portugalii już wrócił i
    > zatrudnił się w innej firmie a w Polsce wynajmuje tylko adwokata, który ma w

    Bezczelny?? Korzysta z przysługujących mu praw. Bo co ma się szargać po
    sądach, jak lepiej zrobi to dobry adwokat?

    > jego imieniu wydusić odszkodowanie od mojej biednej siostry, która i tak ma
    > problemy w życiu. Sprawa zaczyna się za 3 tygodnie. Czy mojej siostrze coś
    > grozi?

    Grozi konieczność pokrycia wywołanych strat materialnych.

    > Czy sąd może przyznać jakieś odszkodowanie temu facetowi-chamowi (bo

    Wręcz powinien.

    > chyba chamem trzeba nazwać faceta, który skoro nie okazał się ojcem oczekuje
    > pieniędzy od kobiety)?

    Cóż, zgodnie z tą logiką twoja siostra to dziwka, skoro oczekuje
    pieniędzy od faceta, który nie jest ojcem jej dziecka.

    > I druga sprawa. Ojcem dziecka jest zatem na 100% drugi facet, z którym
    > spotykała się równocześnie moja siostra. Problem jest taki, że on dawno temu

    Drugi? A może trzeci? Czwarty? Albo piąty?

    > wyjechał do Kanady i nie ma z nim żadnego kontaktu. Nie ma w Polsce rodziny,
    > bo bratem, który twierdzi, że nie wie gdzie jest brat. Czy jest jakiś sposób,
    > aby sąd nakazał policji poszukiwania tego faceta lub zmusił jego brata, aby
    > wyjawił jego adres w Kanadzie (bo jesteśmy przekonani, że wie). Moja siostra
    > zasługuje na wysokie alimenty a tamtemu w Kanadzie na pewno dobrze się
    > powodzi, bo jest informatykiem. Jak wygląda w takich sytuacjach praktyka?

    Przede wszystkim alimenty są dla dziecka, a nie dla puszczalskiej matki.

    > Tzn. w takich, że praktycznie wiadomo kto jest ojcem i wiadomo, że go nie ma
    > w kraju, ale nie wiadomo dokładnie gdzie jest, za to wiadomo, że jedyną
    > osobą, która to wie jest jego brat, który jednak nie chce mówić? Co można
    > zrobić? Wszystko to przecież dla dobra dziecka.

    ROTFL

    Końcówka każe mi podejrzewać, że ktoś sobie trolluje.