  • Data: 2003-01-21 08:15:13
    Temat: Re: facet to świnia
    Od: "Qwax" <...@...Q> szukaj wiadomości tego autora

    > : Prawo powinno być jasne i respektowane.
    >
    > tzn. jakie? konkretnie?

    1. jasne - prawa i obowiązki określone jednoznacznie i ostro - muszące
    (mogące) występować zakresy muszą mieć jednoznacznie określone granice
    i zasady poruszania się pomiędzy tymi zakresami.

    2. respektowane - prawo może być dowolnie restrykcyjne (mniej lub
    bardziej) ale zawsze i od każdego' musi być egzekwowane (z naciskiem
    na 'zawsze i od każdego' - powiedziałbym nawet że im 'wyżej' tym
    bardziej tak by dziecko które ukradło 10 zł na chleb zostało upomniane
    a poseł który ukradł 10 zł powinien zostać powieszony)

    > : A kraj którego prawo jest niejasne a na dodatek nierespektowane (a
    główny
    > złodziej - Państwo -
    > : zrobić z nim może wszystko) jest krajem bezprawia.
    >
    > bardzo ładne zdanie, czy chodzi o Polskę?

    Niestety

    > w Polsce rządzi Naród,

    ROTFL ;-)))))

    > co by znaczyło, że Naród okrada sam siebie przez
    > swoich przedstawicieli. :)

    ROTFL ;-)))))

    > : W kodeksie może być umieszczone słowo 'może' o ile to 'może' ma
    jasno
    > : określone granice.
    >
    > a możesz podać przykład kiedy nie ma?

    Nie mam pod ręką kodeksu - jak mas to poszukaj - znajdziesz dużo (nie
    tylko w kodeksach)

    Pozdrawiam
    Qwax