  • Data: 2008-01-23 00:50:20
    Temat: Re: eutanazja
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fn617n$feq$1@news.onet.pl...

    > Katolicyzm to kwestia wtórna.

    Moim zdaniem pierwotna, bo póki co kształtu postawy etyczne w Polsce.

    > Po prostu nie jest powiedziane, że taki osobnik na pewno tego chce.

    Tu wiele racji. Ale to już problem bardziej filozoficzny.

    > Przykładem są samobójcy, którzy odratowani,
    > więcej już nie podejmują tej próby. Często człowiek działa pod wpływem
    > chwili, zdoła, załamki...

    Też, ale spora część samobójców pilnie się stara, by czasem samobójstwa nie
    popełnić. Samo samobójstwo traktuje instrumentalnie jako narzędzie
    zwrócenia uwagi na swoją osobę.

    > Co innego eutanazja ,,roślinek''. Ja np. chciałbym, żeby mnie uśmiercono
    > momencie, gdy nie byłoby ze mną kontaktu.

    To też :-) A chciał byś leżeć w łóżku i czekać kilka tygodni, zanim Cię rak
    skutecznie wp... (zje) - w sytuacji, gdy wiadomo, że żadnej nadziei na
    wyleczenie nie ma a każdy kolejny dzień, to tylko udręka dla Ciebie i
    bliskich, którzy muszą na to patrzeć?

    moim zdaniem tu nie ma złotego środka i każde rozwiązanie będzie
    niewłaściwe. Jak z aborcją. Stąd uważam, że powinno się mimo wszystko
    pozostawić wybór zainteresowanemu. Oczywiście należy przedsięwziąć kroki
    zmierzające do tego, by był to wybór świadomy.