    From: "lablador" <l...@p...fm>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: egzekucja a mały majątek dłużnika-szereg wątpliwości
    Date: Mon, 6 Oct 2003 09:13:46 +0200

    > Ale kontynuując Twój przykład, -roszczenie wynosi 100.000,- zł, majątek
    > dłużnika 10.000,- zł. Zgodnie z art. 49 koszt egzekucji wynosi 15%
    > roszczenia tj. 15.000,- i jest wiekszy od majątku dłużnika, natomiast wg
    > art. 45.2 koszt egzekucji wynosi 1.500,- tj 15% kwoty wyegzekwowanej. Jest
    > tu jednak sprzeczność, której nie rozumiem. A więc otwarte jest pytanie,
    > która interpretacja jest właściwa i dlaczego?
    > I dodatkowo, jeśli pierwsza wersja jest właściwa (zgodna z art. 49) to
    > egzekucję winno się umorzyć.

    Granice obciazajacych dluznika kosztow wyznacza art 45 ust.2. Art 49 stanowi
    tylko ogolna norma okreslajaca maksymalne i minimalne granice kosztow. W
    podanym przez ciebie przykladzie komornik wyegzekwuje 10 tys zl i pobierze
    oplate w kwocie 1,5 tys. zl.
    Tak sie interpretuje te przepisy a jak lubisz miec watpliwosci (w mojej
    ocenie bezzasadne) to bardzo prosze:)

    > to rozumowanie jest słuszne , jeśli rozstrzygniemy wcześniejszy problem na
    > korzyść stosowania art. 45.2. No, ale wtedy pozostaje pytanie, jakich
    > przypadków dotyczy art. 49?

    j.w.

    Dan