  • Data: 2009-11-22 23:49:16
    Temat: Re: dziwna zagadka dla studentów prawa
    Od: mvoicem <m...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    (20.11.2009 21:14), z...@o...pl wrote:

    > co prawda odbiegam od tematu działań "na gębę" ale pytanie
    > które zadam nadal dotyczy tematyki prawnej:
    >
    > jeśli stocznia sprzedaje odbiorcy jeden statek warty np.
    > milion euro, to czy przekracza zarząd zwykły albo zakres
    > zwykłych czynności spólki?
    >
    > Moim skromnym zdaniem, chyba nie, bo przecież stocznia
    > właśnie _po_to_istnieje_ aby produkować i sprzedawać statki

    Też wydaje mi się że nie. Ale ... jeżeli powiedzmy ten statek został
    wyprodukowany dla szejka X, to sprzedaż go szejkowi Y (kiedy umowa z
    szejkiem X nadal jest w mocy i trzeba będzie mu płacić odszkodowanie za
    to że statku "ni ma") przekroczy (IMHO) zarząd zwykły.

    Poza tym - być może że statki rządzą się osobnymi prawami ...

    p. m.