    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    <l1crat$kjt$1@node2.news.atman.pl>
    <523b21d8$0$1227$65785112@news.neostrada.pl>
    <l1f9np$utv$1@node2.news.atman.pl>
    <523b3ba8$0$1226$65785112@news.neostrada.pl>
    <l1fgch$600$1@node2.news.atman.pl>
    Subject: Re: dziecieca orgia na placu zabaw??
    Date: Thu, 19 Sep 2013 22:35:12 +0200

    Użytkownik "Andrzej Lawa" <a...@l...com> napisał w wiadomości
    news:l1fgch$600$1@node2.news.atman.pl...

    > Bo? Z mojego punktu widzenia i z punktu widzenia istniejących dowodów (!)
    > członkowie wszelkich zorganizowanych religii to ofiary oszustwa,
    > naciągane przez sprzedawców niewidzialnego towaru. Podobnie jak z ich
    > punktu widzenia ja jestem zwiedzionym przez szatana głupcem ;)

    Nie tak. Oszustwo jest, jak ktoś Ci wmawia coś, a Ty nie wiesz, że to nie
    jest prawda. W wypadku religii większość wiernych wie, że to tylko wiara, a
    nie wiedza. Nie mogę sie tu dopatrzeć oszustwa.

    > Co więcej wg tej samej zasady nielegalne powinno być np. jawne łamanie
    > różnych religijnych nakazów i zakazów - "Jak to, on oddaje czci Jahwe, a
    > mimo tego nie zostaje przez Jahwe stosownie ukarany?! Czyli Biblia
    > kłamie! Oy, wey, jak to zachwiało moją wiarą...." (wg Nowego Testamentu
    > nieoddawanie czci skutkuje "z urzędu" karą zostania homoseksualistą)

    Na grzasi grunt wchodzisz. Kara zesłana przez boga niekoniecznie musi mieć
    jakiś realny wymiar. Na tym zresztą opierają się kościoły. Gdyby było takie
    bezposrednie przełożenie, to morderca powinien być natychmiast trafiony
    pirunem.

    > Wiesz sobie w co chcesz, nawet Niewidzialne Różowe Jednorożce, ale
    > dlaczego rościsz sobie prawo do kneblowania mnie jak ja twierdzę, że te
    > magiczne istoty to twoje urojenia? (dla ustalenia uwagi - nie pakuję ci
    > się na siłę do domu czy zamkniętego miejsca kultu)

    Nikt Cię nie będzie ścigał za głoszenie, ze nie ma Boga. Znam wielu takich
    ludzi i nie zostali osądzen.

    > Swoją drogą jeśliby ten przepis był uczciwie przestrzegany, to wszelkie
    > publiczne doktrynalne wypowiedzi religijne jak i działalność misyjna (np.
    > krążących po ludziach komiwojażerach "jedynej prawdy") też byłby
    > automatycznie kneblowane przez prokuraturę. Powiedzmy że wierzę w
    > Światowida i inne takie. A tu w TV pojawia się jakiś facet w czarnej
    > sukience i obraża moje uczucia twierdząc, że to jego Jezus jest
    > prawdziwy... Hmm... W sumie to dobry pomysł ;-> Zgłaszać do prokuratury
    > wszelkie takie przypadki ;-> Może ktoś zmądrzeje i zlikwiduje ten bzdurny
> [...]

    Akurat Jezus był jak najbardziej prawdziwy. ostatnio nawet jego grób
    znaleziono.

    > Niezbyt. Możesz kombinować próbując zataić realną działalność, ale to też
    > łatwo może się wydać.

    Błądzisz :-) Ale nie będę publicznie uczył, jak sie to robi. Da się to
    zupełnie legalnie prowadzić.

    > Oj tam, wielka mi krzywda. Co innego pomówienie, ale jeśli ktoś tylko
    > wyraża swoją opinię lub robi sobie głupie żarty (jak np. ta gra
    > "Antykomor"). Swoją drogą w tym przypadku nawet sama "ofiara" nie czuła
    > się pokrzywdzona (przynajmniej oficjalnie).

    Nie wgłebiałem się w to zagadnienie.

    > Co więcej jeśli już biedaczyna czuje się pokrzywdzony, ma możliwość
    > skorzystania z ogólnych przepisów i trybu oskarżenia prywatnego. Kasę na
    > prawnika ma. Po cholerę ma być specprzepis działający z automatu? (w
    > sumie nawet wbrew woli "pokrzywdzonego")

    Bo atak na głowę państwa jest atakiem na państwo.

    > Nie ma. Dopóki ktoś głosząc, że w Oświęcimiu nie było masowej
    > eksterminacji, nie oskarża głoszących inaczej o spisek i celowe
    > wprowadzanie w błąd (a w tym przypadku karalność powinna wynikać z
    > normalnego oskarżenia prywatnego pomawianych o fałszerstwa, a nie ze
    > specprzepisu), to najwyżej sam na głupca wyjdzie. Więcej - urzędowe
    > kneblowanie nobilituje go i zwiększa wiarygodność ewentualnych oskarżeń o
    > spisek.

    Moim zdaniem penalizacja odmienności poglądów na temat zbrodni ludobujstwa
    nie powinna być traktowana jako przestępstwo.

    A wskażesz przepis karny?