  • Data: 2004-11-12 06:47:04
    Temat: Re: działanie na szkodę wierzycieli?
    Od: "Johnson" <j...@a...pl.nospam> szukaj wiadomości tego autora

    użytkownik Dawid Milczarek napisał(a) w wiadomości

    > Chetnie sie dowiem dlaczego uwazasz, ze moj wywod jest nie na temat.
    > Zwlaszcza z przyjemnoscia dowiem sie czym wlasnie, jak nie ochrona
    > paulianska, jest ochrona wierzyciela w razie odrzucenia przez dluznika
    > spadku z pokrzywdzeniem wierzyciela. Fakt, ze instytucja ta nie jest
    > omowiona w trakcie wykladu z prawa zobowiazan, a jedynie w ramach wykladu
    > na temat prawa spadkowego, o niczym nie przesadza.
    >
    > Napisalem, ze osoba trzecia (ta, ktora w wyniku odrzucenia spadku osiaga
    > korzysc majatkowa) musi miec swiadomosc tego, ze dluznik dzialal ze
> [...]

    Stosuje się przepisy o ochronie wierzycieli w razie niewypłacalności dłużnika.
    Faktycznie nie jest napisane wyraźnie odpowiednio. Ale że stosuje się to
    odpowiednio wynika z tego że trzeba uwzględnić odrębności związane z różnicą
    miedzy odrzuceniem spadku (tu nie ma czynności prawnej miedzy dłużnikiem a osobą
    trzecią), a inną typową czynnością prawną (między dłużnikiem a osobą trzecią).
    Według mnie bez znaczenia jest w takiej sytuacji to czy osoba trzecia ma
    świadomość że dłużnik działał że świadomością pokrzywdzenia wierzycieli gdyż
    nabycie przez nią spadku następuje nie na podstawie jakiejkolwiek czynności
    między dłużnikiem, a osobą trzecią, lecz na mocy samej ustawy. I tyle.
    A to czy piszę się DUŻĄ literą, czy małą to jakie to ma znaczenie? Pisze tak jak
    mi wygodnie.

    --
    JOHNSON :)