  • Data: 2003-04-29 19:22:19
    Temat: Re: dzialalnosc gospodarcza i zus
    Od: "Konrad vel Legislator" <g...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Witam,
    > prowadze dzialalnosc gospodarcza ( jako osoba fizyczna).
    > chodzi o skladki zus.
    >
    > 1. od kiedy zaczynam placic skladki na zus : czy od daty wystawienia
    > pierwszej faktury czy tez od daty, ktora zadeklarowalem w podaniu do
    urzedu
    > miasta ?

    art. 13 ustawy o systemie ub. spolecznych
    pkt 4) osoby prowadzące działalność pozarolniczą -
    od dnia rozpoczęcia wykonywania działalności do dnia zaprzestania
    wykonywania tej działalności,

    > 2. jezeli zawieszam dzialalnosc to czy oplacam skladke na ubezpieczenie
    > zdrowotne czy tez nie ? na stronach ZUS jest stwierdzenie "lub/i"
    > "Osoba prowadzaca pozarolnicza dzialalnosc lub osoba z nia wspólpracujaca,
    > stosunku do której wygasl tytul do ubezpieczen spolecznych i/lub
    > ubezpieczenia zdrowotnego, podlega wyrejestrowaniu z tych ubezpieczen na

    LUB/I to takie angielskie AND/OR, u nas wystarcza LUB, ale niektorzy nie
    widza roznicy miedzy ALBO a LUB wiec ZUS pisze jak dla idiotow.

    LUB to alternatywa w ktora daje prawde gdy oba czlony sa prawdziwe
    albo tylko jeden (w przeciwienstwie do ALBO), wiec:

    Jezeli tytul do ubezpieczenia zdrowotnego jest taki sam to tez nie placisz
    tego ub. Generalnie przytoczone wyzej przez ciebie zdanie nie rozwiazuje
    tego problemu, bo nie wiadomo jaki jest tytul do un. zdrowotnego. Nie mam
    ustawy o NFZ wiec nie wiem, ale prawdopobonie nie placisz. Wiecej
    na ten temat na pl.soc.prawo.podatki.

    Konrad