  • Data: 2010-01-02 13:01:48
    Temat: Re: dziaĹ?ka, a droga dojazdowa problem
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sat, 2 Jan 2010, Robert Tomasik wrote:

    > Ja też i tak niegdzie nie pisałęm. Natomiast utrzymuję, że by nieruchomość
    > stała się nieruchomością do celów budowlanych musi mieć dojazd

    Ano.

    > W wypadku służebności

    Hm... Ale skąd to założenie o służebności?
    Przecież (aby była służebność) najpierw musisz znaleźć osła, który
    będzie *CHCIAŁ* wziąć teren obarczony służebnością.
    W przypadku jak "działeczki" powstały z podziału większej działki,
    IMO układ ze współwłasnością drogi jest dość... normalny.
    Zainteresowani kupują sobie drogę, jedną, bo nie ma potrzeby żeby
    np. do 6 domów prowadzić autostradę 6x pas dla ciężarówek... (jakby
    każdy chciał "swoją drogę").

    > Nie napisałem, ze musi być błąd, tylko że sprawdziłbym, czy go nie ma. Po
    > prostu w znanych mi wypadkach tak było i tyle.

    W znanych mi przypadkach (mało ich :)) dojazd do drogi publicznej
    był (jest?) właśnie "drogą we współwłasności". Nie kojarzę dla odmiany,
    abym znał kogoś, kto ma dojazd "przez służebność".

    pzdr, Gotfryd