  • Data: 2023-04-07 09:46:25
    Temat: Re: dwie nastolatki na drzewie
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 07 Apr 2023 01:33:06 GMT, Marcin Debowski wrote:

    > Bo się uparliście na jakieś dziwne zerojedynkowe postrzeganie świata,
    > a tu MZ raczej chodzi o to, aby zarzut miał jakieś podstawy na gruncie
    > okoliczności, dowodów etc. Nie sądze aby mogł być z dupy i nie sądze
    > aby jakikolwiek rozsądny sąd tak stwierdził. Nie oznacza to przecież,
    > że zarzut ma być taki, że się zawsze utrzyma.

    No ale widzisz jakie Robert ma podejscie:
    -sprzedawca internetowy nie wysłał towaru ... a moze to nie jest
    oszustwo (tu ma racje - moze nie jest), nie mamy wystarczajacego
    uzasadnienia, nie mozemy rozpocząc sprawy, a niech se kupiec idzie do
    sądu cywilnego.

    -zmarlo dziecko w samochodzie na parkingu, Robert jeszcze nie wie nic,
    ale "musimy matce postawic zarzuty, żeby ją przesłuchac, bo tak bedzie
    dla niej lepiej". I dla nich, co juz tylko półgębkiem dodaje.
    No to co by tu nam pasowało na zarzut ... byle co, ważne, aby zarzut
    był postawiony (*). Cokolwiek, byle jako tako pasowało.

    No i trzecia sytuacja, gdzie sam przyznaje, ze przestepstwa tak
    naprawde nikt nie podejrzewa, ale muszą jakies wymyślec, aby cos
    ustalic, bo bez podejrzenia przestępstwa śledztwa nie ma.
    Tu mu akurat przyznaje racje - to nie jego wina, ze takie głupie prawo
    mamy, a organy muszą sobie jakos radzic.

    (*) - tu tez ma racje, albo sporo racji - kazdy zarzut daje prawa
    podejrzanemu.

    J.