  • Data: 2009-04-06 05:22:14
    Temat: Re: duplikat faktury a opłata
    Od: "Marcin" <markus1975wytnij to@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:slrngtj18r.us.januszek@gimli.mierzwiak.com...

    > Za wystawienie czy za wydrukowanie, wyslanie etc? I o ile wiem to
    > nigdzie nie jest napisane, ze takiej oplaty brac nie wolno.

    Nigdzie nie napisano, że stanie pod rynną w czasie deszczu jest szkodliwe
    Ten pomysł niezbyt chyba jest zgodne z logiką i doda pracy osobie
    prowadzącej sprawy ksiegowe.

    Sprzedawca na wniosek nabywcy ponownie wystawia (obowiązek!) fakturę,
    zgodnie z danymi zawartymi w kopii tej faktury. Sprzedawca nie ma prawa ani
    obowiązku w żaden sposób weryfikować oświadczenia nabywcy w kwestii
    zniszczenia albo zaginienia faktury. Ustawa nie określa terminu, w jakim
    duplikat powinien zostać wystawiony, powinien zatem zostać wystawiony bez
    zbędnej zwłoki. Skoro jest to obowiązek sprzedawcy można domniemywać, że
    opłata w grę nie wchodzi (równie dobrze opłacie podlegałoby wystawienie
    faktury), jednak nie napisali, że nie wolno...bo czy klient będzie mógł
    poprosić o fakturę za opłatę, za wydrukowanie duplikatu? Z jakiego tytułu ta
    opłata - tusz, papier?- to w chwili zakupu wpuszczasz w koszty.
    Zarejestrowane usługi poligraficzne masz? Te 50 gr z VAT czy bez, czy wogóle
    na lewo nieopodatkowane? Prowadzenie działalności bez zarejestrowania
    podlega karze grzywny...Lepiej się zastanowić czy dla kilku groszy warto
    kombinować?

    Pozdr
    Marcin