    From: Paweł <p...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: domena - dzierzawa
    Date: Sat, 08 May 2010 11:01:04 +0200

    Dnia Wed, 5 May 2010 21:23:36 +0200, "M" <o...@f...pl> napisał:

    >Witam,
    >problem z przeniesieniem domeny.
    >Otoz prowadze placowke naukowa , ktora posiada swoja strone www w html.
    >Obecnie chcemy wprowadzic system cms , potrzebna jest do tego baza mysql ,
    >obecny wynajmujacy domene nie posiada takiej opcji - dzis jednak
    >zadeklarowal sprzedaz domeny.
    >Czy ma do tego prawo?
    >Domene kilka lat temu zarejestrowal na siebie.Placowka ma swoja nazwe ,nazwa
    >zawarta w domenie,ulotkach,bilboardach itp.
    >Czy jest jakas szansa na odzyskanie domeny na wlasnosc ?
    >Pozdrowienia

    Jeśli nie dogadacie sie z obsługującym domenę (z tego, co napisałeś
    faktycznym jej właścicielem) to macie problem.
    Rejestrowanie domen przez osoby obsługujace na siebie jest bardzo
    popularne, zwłaszcza jeśli firma dla której świadczy się usługi nie
    chce bawić się dodatkowo w jej obsługę (papierową). Sam bardzo często
    tak robie - jest mi wygodniej. Nie zmienia to faktu, że nawet majac
    ustną umowę z uzytkownikiem domeny kilka razy je "oddałem"
    użytkownikom przechodzącym do innego operatora. Sytuacja czasem nie
    jest jednoznaczna, o ile przy zarejestrowaniu domeny na czyjąś prośbę
    (nazwa wymyślona przez klienta) dobrym zwyczajem jest prawo do
    dowolnego dysponowania przez klienta, to zdarza się, że użyczamy swoje
    domeny. Takiej domeny, czy subdomeny użytkowanej przez kogokolwiek nie
    oddam, nawet jeśli klient "przyzwyczaił się" do niej.

    Jezeli nazwą domeny jest nazwa własna firmy, to macie szanse na
    dochodzenie na drodze prawnej, jeśli jest to nazwa pospolita, to albo
    się dogadacie, albo zapomnij o domenie.

    Paweł