  • Data: 2010-05-06 11:20:01
    Temat: Re: domena - dzierzawa
    Od: mi <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    M wrote:
    > przedstawie jak wyglada sprawa od poczatku.
    > Powstaje placowka naukowa - chcemy miec stronke www wiec zglaszamy sie do
    > owczesnie jedynej firmy w regionie, ktora sie tym zajmuje.

    Nie odpowiedziałeś na wcześniejsze pytanie czy ów podmiot (tak go będę
    dalej nazywał) znajduje się na liście partnerów NASK. Założę więc, że
    się NIE znajduje.

    > Firma robi nam strone i wykupuje domene.
    > Corocznie na fakturze widnieje:
    > dzierzawa domeny i serwera.
    > W chwili obecnej chcemy przeniesc hosting do firmy ,ktora ma wieksze
    > mozliwosci.
    > Domena w whois zarejestrowana jest na firme do ktorej zglosilismy sie w
    > pierwszej kolejnosci.
    > Domena ma nazwe placowki, domena ma koncowke info.pl

    Założę, że domena NIE składa się wyłącznie ze słów naturalnych z
    potencjałem komercyjnym. Jednak to i tak niewiele zmienia. Domena ma
    albo niską wartość komercyjną albo wręcz zerową. I jej wartość to
    wartość użytkowa z racji długiego wykorzystania. Domyślam się też, że
    nie macie zastrzeżonego znaku towarowego, bo cała historia miała by
    pewnie inny obrót a wy wsparcie prawne.

    Niska wartość domeny daje wam przewagę, bo ów podmiot nic nie zyska na
    walce z wami a stracić trochę może.

    Domyślam się też, że umowa między wami a owym podmiotem nie była pisemna
    ani nie zawierała jakiś szczególnych ustaleń, co mogłoby całkowicie
    zmienić sytuację. Daje to zarzut wprowadzenia w błąd i jego
    wykorzystania. Zakładam, że od samego początku NIE wiedziałeś o
    charatekterze współpracy i działasz w dobrej wierze.

    1. Grzecznie poproś o skorygowanie danych w whois (szczególnie mail
    abonenta!) oraz wydanie authinfo.
    2. W przypadku odmowy poinformuj o dalszych krokach - interwencji w NASK
    i skorzystanie z sądu arbitrażowego przy PIIT. Jeśli ów podmiot będzie
    miał kogoś racjonalnie myślącego to dalsze kroki nie będą potrzebne.
    3. Sprawdź whois.
    3a. Jeśli rejestrator w whois jest inny niż ów podmiot to skontaktuj się
    z rejestratorem i spróbuj uzyskać authinfo bezpośrednio. Raczej nie
    uzyskasz, chyba, że zachodzą okoliczności, o których nie napisałeś.
    3b. Jeśli rejestrator w whois to właśnie ów podmiot - skontaktuj się z
    NASK-iem ws. odmowy wydania authinfo. To powinno pomóc.
    4. Pozostaje sąd arbitrażowy. Imho macie spore szanse.

    Jeśli będziesz transferował NIE transferuj do dowolnego rejestratora a
    koniecznie do takiego, który pozwala na wprowadzenie nowych, własnych
    danych do whois. Pozwoli to ominąć problemy i ew. cesje papierowe. Czyli
    unikaj Nazwa.pl i Home.pl. Polecam Az.pl lub Dropped.pl.

    pzdr