  • Data: 2003-09-25 18:32:27
    Temat: Re: dluznik i sposob na niego ... chyba :)
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Moim zdaniem jest OK. Z tym, że na miejscu tej spółki jawnej to ja bym
    raczej życzył sobie od Ciebie przy kompensacie prawomocnego tytułu
    wykonawczego, a nie faktur. Mając tytuł wykonawczy robią tak. Kupują od
    niego to coś. Sprzedają Tobie na opóźniony termin płatności. Oni od Ciebie
    kupują cesję wierzytelności Twojego dłużnika, (Twoja należność za towar i
    ich należność za cesję się kompensują). Ty informujesz Twojego dłużnika, że
    dokonałeś cesji na rzecz spółki jawnej. Oni wysyłają temu dłużnikowi pismo,
    że kompensują jego należności z długiem w stosunku do niego za towar. I po
    sprawie.

    I by uprzedzić pytania, dlaczego spółka ma Ci sprzedać na opóźniony termin
    płatności. Spotkałem się z poglądem, że gdyby Ci sprzedali od razu za dług,
    to wówczas można by ich pociągnąć do odpowiedzialności karnej za to, że
    celowo dokonali zakupu, by działać na szkodę Twojego dłużnika, a zatem
    popełnili oszustwo. osobiście się z tym poglądem nie zgadzam, no ale mogę
    się mylić. Jeśli sprzedadzą Ci na opóźniony termin płatności, to już nikt
    nie będzie w stanie dowieść, że w chwili zakupu wiedzieli, że tamten jest
    Twoim dłużnikiem. No a w tym wypadku opóźniony termin płatności chyba
    problemem nie będzie.