    From: Shrek <...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: dlugosc zycia
    Date: Thu, 23 May 2024 19:28:52 +0200

    W dniu 22.05.2024 o 19:19, J.F pisze:

    > Na SOR trafiasz, jak masz jakies poważne problemy zdrowotne, więc
    > spytaj się raczej jaki się zakończy unikanie SOR-ów, czy "służby
    > zdrowia".

    Niekoniecznie - ja trafiłem zupełnie zdrowy w czasie umiarkowanej już
    wtedy paniki kowidowej. Z podejrzeniem zawału (mam utrwalony
    fizjologiczny obraz EKG charkterystyczny dla zawału i kardiolog nie
    chciał mnie z przychodni wypuścić wzywając karetkę).

    Z zabawnych sytuacji - po pół godziny wywiadu i diagnostyki w karetce
    ratownik wykonał mi test, po wyniku negatywnym wręczył maseczkę i kazał
    założyć na ryj. I tak przy podejrzeniu zawału spędziłem ponad 7 godzin w
    maseczce utrudniającej oddychanie, co pewnie w takim przypadku nie jest
    wskazane (dla usprawiedliwienia to chyba nikt w ten zawał nie wierzył a
    i te maseczki wszycy nosili "symbolicznie"):P Druga zabawna sytuacja że
    ze względu na pewną zaszłość i dopuszczenie do pracy na wysokości na
    każdym badaniu medycyny pracy kierują mnie dodatkowo na EKG i potem jak
    to kardiolog na sorze przegladał nie mógł się powstrzymać przed
    komentarzem, że nie ma to jak dla pewności zrobić EKG i olać obraz
    zawału ni pytając nawet pacjenta czy leczy się kardiologicznie;) Także z
    tą "służbą" zdrowia to różnie bywa;)

    > Na SOR w ostatnich latach trochę bywałem, długo by narzekać, ale
    > akurat scen jak opisujesz, to nie widziałem.

    Ja widziałem (a w zasadzie słyszałem dyskusję po fakcie) jak jakiś żul
    którego przywieźli bo w jakiej bójce go zwinęli - nie wie w jakim
    charakterze po prostu im zniknął po "czerwonej" stronie - pewnie po
    prostu wziąl i wyszedl - niby wolno, ale co do zasady strefa czerwona
    jest niedostępna dla postronnych więc ktoś powinien odnotowac że wyszedl;)

    A co do soru, to zabawna sytuacja - jest tam wiele ludzi, którzy
    rzeczywiście niekoniecznie tam się powinni znaleźć ale... nie wiem jak
    teraz ale parę lat temu w "moim sorze" w tym samym szpitalu działa i to
    całkiem dobrze nocna pomoc lekarska - co prawda idąc drogowskazami
    dochodziło się w zupełnie inne miejsce, ale to szczegół - jak się kogoś
    zapytało to powiedział gdzie należy iść. I teraz pytanie - czemu 90%
    tych co dostali kod zielony i czekali na niewiadomo co nie wyposażono po
    prostu w ulotkę z mapką, że 100 metrów w linii prostej znajduje się
    miejsce gdzie powinni się udać? Jedyne co mi do głowy przychodzi to że
    sor jest lepiej wyceniony, ale czy rzeczywiście - chyba ne - więc o co
    chodzi?

    --
    Shrek

    PS - i konfederację!