eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawodługość gwarancji a naprawaRe: długość gwarancji a naprawa
  • Data: 2004-01-27 10:25:33
    Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
    Od: "Marek Radwański" <l...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Marcin Będkowski <b...@g...pl> napisał(a):

    > Witam
    > Temat poruszany już na grupie, zresztą za poradą zagłębiłem się w k.c 581/1
    > no i niby sprawa jasna ale panienka z Hewlett Packard mi się stawia :(.
    > Opiszę w czym rzecz, być może ktoś już to przechodził i wesprze dobrą radą.
    > Dnia 06. stycznia 2003 zostało kupiono urządzenie wielofunkcyjne
    > [skaner,fax, drukarka] firmy HP po pół roku tzn w 16 lipca 03 r. zepsuł się
    > skaner i zostało urządzenie tego dnia oddane do naprawy. Odebrane z naprawy
    > 17 VII wedle Zlecenia naprawy został wymieniony moduł skanujący. Niestety
    > znów się zepsuł tzn. 15 stycznia 2004r . Jakaś kobieta z centrum HP
    > twierdziła najpierw że trudno trzeba naprawić na swój koszt, ja jej na to że
    > przecież było już to naprawiane i gwarancja powinna iść od nowa od dnia
    > naprawy tzn. 17 VII. Ona jednak twierdzi że gwranacja przedłuża się tylko o
    > czas naprawy w serwisie w tym przypadku jeden dzień. No to zacytowałem jej
    > art. 581. To już zaczęła coś mówić że gwarancja na elementy wymienione jest
    > 3 m-ce. Przestudiowałem warunki gwarancji i nigdzie nie ma o tym mowy, nie
    > ma również wzmianki że w jakiś sposób zostaje wyłączony art 581 kc.
    > Według mnie wymiana modułu skanującego jest na tyle istotna [uszkodzenie
    > wiesza całe urządzenie] że podchodzi pod cytowany art, no w najgorszym razie
    > przynajmniej na wymieniany element powinien mieć rok gwarancji [skąd sobie
    > wytrzasnęli 3 m-ce? A jeśli wysztko zawiedzie to może z tytułu rękojmi od
    > serwisu, na ten element?].
    > Czy ktoś przechodził podobną sprawę z HP, z jakim skutkiem. Co napisać
    > jeszcze w liście do HP?

    to zależy, czy sprzedaż była konsumencka, czy też nie. Konsumencka była jeśli
    sprzedaży dokonano w celu niezwiąznaym z działalnością gospodarczą lub
    zawodową nabywcy. Jeśli tak było, to przepisy kc o gwarancji wcale nie
    znajdują zastosowania i może się okazać np.,że gwarancja wcale sie nie
    przedłuża, ani nie biegnie na nowo. Jeśli była każda inna sprzedaż, to
    gwarancja na moduł skanujący powinna biec na nowo od chwili wymiany na nową
    część,

    pzdr

    marek radwański


    --
    Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1