  • Data: 2004-01-28 18:55:35
    Temat: Re: długość gwarancji a naprawa
    Od: kam <k...@p...onet.plX> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Tomasik wrote:
    > Moim zdaniem mają zastosowanie przepisy gwarancji. Po za tym i na
    > marginesie, to wydaje mi się, że nie można traktować wymiany modułu
    > skanującego jako osobnego elementu i jeżeli gwarancja przewiduje w wypadku
    > wymiany jakiegoś istotnego elementu przedłużenie gwarancji, to raczej na
    > całe urządzenie. Ale bez znajomości treści gwarancji trudno coś
    > powiedzieć, bo w opisanym wypadku zakupu na firmę zapisy umowy
    > gwarancyjnej mają pierwszeństwo przed zapisami kodeksowymi zgodnie z
    > zasadą dowolności układania stosunku cywilnoprawnego. Tylko w wypadku
> [...]

    Nie zgodziłbym się z powyższym. Przepisy kc nie różnicuja gwarancji na
    konsumencką i niekonsumencką, a ich część, m.in. ten o jej przedłużeniu,
    raczej nie może być wyłączony. A przy zakupie przez konsumenta, to
    obecnie w ogóle nie ma zadnych uregulowań co do treści gwarancji, więc
    trudno mówić o tym, żeby jakaś gwarancja mogłaby być mniej korzystna.

    KG