  • Data: 2006-09-17 23:20:57
    Temat: Re: dług
    Od: witek <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Marcin Wasilewski wrote:

    > To znaczy co robi? Wchodzi wbrew woli właściciela na jego posesję,
    > nie mając tytułu egzekucyjnego na jego nazwisko, tj. właściciela posesji?
    Nie musi mieć nakazu na nazwisko własciciela posesji.
    Wystarczy mu nakaz na osobę zameldowaną na tej posesji.

    > To teraz pomysł - jeśli możesz się zameldować pod danym adresem bez
    > zgody właściciela, to może się zdarzyć, że ktoś się zamelduje bez zgody
    > właściciela. Co więcej komornik może powiedzieć do żula na którego ma
    > nakaz - zamelduj się u tego milionera z pod Warszawy, ja wejdę do jego
    > domu zajmę co trzeba i będziesz czysty.

    Mniej więcej tak to się właśnie odbywa.
    Z tym, że do tego służy sprzeciw złożony do sądu na działanie komornika.

    > Jak będzie ktoś tak głupi, że go wpuści, to może i tak. Jeśli powie,
    > że jest jedynym właścicielem nieruchomości,

    j.w prawo własności ma sie tu nijak.

    > więc jak komornik nie ma
    > nakazu na niego to może sobie pójść, to komornik sobie grzecznie
    > pójdzie. Powiedzmy, że ktoś przebywa w DPS (dom pomocy społecznej) i
    > zgodnie z prawem jest tam zameldowany, czy wg Ciebie komornik może wejść
    > do pierwszego lepszego biura w tym DPS albo np. do świetlicy i wyniść
    > telewizor, bo ma nakaz na mieszkańca? Jeśli uważasz, że tak to
    > współczuję, jeśli uważasz, że nie, to teraz podaj konkretne przepisy,
    > które różnicują te przypadki.

    Dom pomocy społecznej nie jest mieszkaniem.

    > Po prostu ludzie nie znają prawa i dają się bujać komornikom, za
    > cichym przyzwoleniem sądów.

    A ty nie masz pojęcia o prawach komornika.