  • Data: 2022-09-26 12:51:40
    Temat: Re: dezubekizacja
    Od: Kviat <k...@n...dla.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Fotografujemy rzucającego kamieniem i ujmujemy obywatelsko.

    Oczywiście, bo ludzie na protesty przychodzą żeby się bawić w policję.

    > Przekazujemy
    > Policji.

    To może przynajmniej jakieś umowy zlecenia od policji?
    Ale podpisywane przed demonstracją, czy po wykonaniu pracy za policję?

    > Jak sami nie możemy, to zwołując ludzi na zgromadzenie
    > wynajmujemy firmę ochroniarską, która to ogarnie.

    LOL :):):)
    Bo widzisz, obywatele od dawna wynajmują firmę ochroniarską. Czyli
    policję, której płacą za pracę swoimi podatkami.

    > A jeśli nie, to
    > wybieramy takie miejsce, gdzie będziemy mieć kontrolę nad tym, kto
    > wejdzie i co zrobi - przykładowo boisko sportowe z ogrodzeniem.

    LOL :):):)
    Dziecko drogie, wielu ludzi na raz spontanicznie zwołuje się w mediach
    społecznościowych.

    A jak kilkadziesiąt grupek znajomych, którzy spontanicznie się zwołują
    na spotkanie na mieście w celu pokojowego zaprotestowania wybiorą to
    samo boisko?
    Jak ty to sobie wyobrażasz? Że poszczególne grupy znajomych przeprowadzą
    wewnętrzne głosowania i wybiorą przedstawicieli, którzy będą mieli
    upoważnienie do wynajęcia ochrony, albo do negocjowania z
    przedstawicielami z innych grup, które boisko "bierze" która grupa?
    I to wszystko w ciągu godziny-dwóch?
    Dobrze się czujesz?

    > Osobiści uważam, że jeśli czego nie daje się zrobić sensownie, to po
    > prostu nie należy tego robić.

    Oczywiście, że się da.
    Spontaniczne zgromadzenia są jak najbardziej sensowne.

    > Nie siadamy na środku ulicy i nie domagamy
    > się, by wszyscy stali, bo "ja tak chcę".

    No pewnie, bo jak jakiś satrapa w autorytarnym rządzie sobie coś tam
    wymyśli "bo ja tak chcę" i domaga się, by wszyscy obywatele trzymali
    prosto palec w jego dupie "bo on tak chce", to ok?

    Dziecko drogie, prawo do protestów jest fundamentalnym prawem w
    państwach demokratycznych.

    > Jeśli uważasz, że nie da się
    > bezpiecznie protestować pod teatrem, to nie zwołuj tam ludzi i nie
    > udawaj, że oni tam przyszli "spontanicznie".

    Oczywiście, że da się bezpiecznie protestować pod teatrem.
    Da się również bezpiecznie protestować przed teatrem.

    Tyle, że w normalnym kraju za zapewnienie bezpieczeństwa protestującym
    jest policja. Za to im obywatele płacą.
    Za zapewnienie możliwości bezpiecznego protestowania.

    Ale pewnie i tak tego nie zrozumiesz...

    > Przy czym - jeszcze raz podkreślam - że szanując prawo do takich
    > zachowań sugeruję jedynie rozwiązanie odpowiedzialności cywilnej za
    > spowodowane tym szkody.

    (Co to znaczy "rozwiązanie odpowiedzialności cywilnej"?)

    Dziecko drogie, wystarczy, że policja zamiast pałować pokojowo i zgodnie
    z prawem protestujących obywateli, będzie zgodnie z prawem zapewniać im
    bezpieczeństwo (za co ci obywatele im płacą) i zapewniać możliwość
    protestowania obywatelom w dowolnym miejscu i dowolnym czasie.

    Kulsonom popierdoliły się priorytety.
    Policja nie jest od rozganiania pokojowych protestów na rozkaz jakiegoś
    polityka, policja jest od tego, żeby każdy obywatel mógł pokojowo i
    bezpiecznie zaprotestować. Za to im obywatele płacą.

    Ale pewnie i tak tego nie zrozumiesz...

    Powrotu do zdrowia życzę.
    Piotr