    From: Jacek Krzyzanowski <j...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: detektyw Krzysztof R.
    Date: Tue, 24 May 2005 12:32:09 +0000 (UTC)

    Robert Tomasik <r...@g...pl> napisali:

    > Wiesz, w tym wypadku bym polemizował dość silnie. Po pierwsze policji
    > się kilka wpadek kardynalnych faktycznie zdarzył, ale ten nic nie psuje,
    > co nic nie robi. Policjantów masz 100.000 i akcji mniej lub bardziej

    To nie jest zadne tlumaczenie. IMO problem na tym glownie polega, ze w
    Polsce policji sie nie szanuje. I nic dziwnego, bo na szacunek trzeba
    zasluzyc. Wydaje mi sie, ze policjanci zapominaja, ze pelnia _sluzbe_.
    Jesli ktos na wlasne oczy widzi, ze ten sam policjant wykazuje sie wielka
    gorliwoscia w sciganiu smarkacza z piwem w parku, a podwija ogon wezwany
    do agresywnych "karkow", to co ma sobie pomyslec?
    Wystarczy popatrzec na reportaze z pracy drogowki. Policjanci jesli nie sa
    aroganccy, to traktuja zatrzymanego kierowce protekcjonalnie.
    Ostatnio widzialem jak kontrolowali goscia, czy nie byl po narkotykach.
    Wynik negatywny, a pan komisarz rzuca tekst "Mial pan szczescie, mam
    nadzieje, ze nie wpadnie panu do glowy jezdzic po narkotykach".
    Zadnego przepraszam i szerokiej drogi...
    Inny kwiatek z tego samego programu - legitymuja kierowce i _pasazerke_
    samochodu stojacego na polnej drozce, bez podania celu kontroli.
    Reporterowie komisarz wyjasnia, ze tamci zatrzymali sie tam w celach
    "seksualnych", ale policja jest wyrozumiala...
    Znalazl sie laskawca.

    Mnie tez kiedys w widowiskowy sposob zatrzymali, blokujac skrzyzowanie
    radiowozem, a przez otwarte okno padlo "Dawaj, kurwa, prawo jazdy!"
    Panowie wladza sie zapienili, bo smialem ich wyprzedzic motocyklem.
    Za to jak zglosilem, ze pijany trep grozil mi bronia, to kazali dzwonic na
    zandarmerie.
    Takich przykladow jest na peczki i wcale sie nie dziwie, ze ludzie
    traktuja policje jak wrzod na dupie, a nie zawod zaufania publicznego.

    P.S.
    Wiesz czym sie rozni weterynarz od tygrysa?

    . KRZYZAK jacek.krzyzanowski maupa pkpik.pl .
    . Skierniewice .