  • Data: 2012-04-26 10:57:43
    Temat: Re: deklaracja wekslowa bez weksla
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 25 Apr 2012, .B:artek. wrote:

    > Ale co?

    Opłaty skarbowej nie trzeba.

    Pozwala to rozwikłac zagwozdkę z terminami, która pojawiała
    się przy pilnej potrzebie wystawienia weksla "na wczoraj"
    (mi się zdarzyło, zapomniałem dać do zabezpieczenia
    i klient mnie budził że dzis termin).
    Zakładam oczywiscie że nie kazdy trzyma zapas urzędowych
    druków wekslowych (już opłaconych).

    Miałes taki układ: weksel sobie skomponujesz w parę minut.
    Ale musisz go *oddać* zaraz, już, na wczoraj.
    A druga strona w sposób oczywisty ma gdzies to, że na
    wekslu znaczki skarbowe nie sa prawidłowo odatowane
    (przez uprawniony organ), bo to nie jej zmartwienie.
    Z koniecznosci popełniasz więc wykroczenie skarbowe,
    na przykład na kilkaset groszy :P
    (ale do liczenia mandatu setki moga byc dobre, tyle ze
    już niekoniecznie w groszach).

    pzdr, Gotfryd