  • Data: 2004-12-02 11:17:16
    Temat: Re: darowizna
    Od: Sebol <"lobo_(usun_to)"@autograf.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Thu, 02 Dec 2004 10:11:50 +0100, Pio naskrobał(a):

    > Witam wszystkich,
    >
    > Mam mały problem do rozwiązania - nie znam sie na prawie wiec może mi
    > jakas dobra dusza pomoże...:
    >
    > - otóż moja mama posiada dom o wartości 110.000 zł i chciałaby go
    > przepisać na mnie - jak to najlepiej zrobić zeby zapłacić jaknamniej
    > podatku ? Może jakoś rozłożyć w czasie ?
    > Wiem że stopa wolna to chyba 9500 zł raz na piec lat - ale przepisywanie
    > takiej czesci co 5 lat raczej odpada... Więc co zrobić ?

    na pl.soc.prawo.podatki znajdziesz lepszą odpowiedz

    Generalnie zgodnie z ustawą od spadków i darowizn art 15 zaliczasz sie do 1
    grupy podatkowej wynosi 822,20+7% nadwyżki ponad 20556 + stopa wolna od
    podatku.

    Oczywiście istnieją osoby zorientowane które na podstawie art 7 p1 są w
    stanie tak zmodyfikować darowiznę aby podatek zawsze wynosił 0 zł. Polega
    ona na zręcznym obciązeniu nieruchomości hipoteką lub jeszcze lepiej
    służebnością tak że jej wartość rynkowa w rozumieniu art 8 p3 wynosi mniej
    niż stopa wolna od podatku. Poproś o poradę doradcę podatkowego lub
    rzeczoznawce majątkowego wpsianego na listę biegłych dla US.

    --
    United Devices Cancer Research Project
    www.grid.org