eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczytniki rejestracji czasu pracy na odciski a ochrona danych osobowychRe: czytniki rejestracji czasu pracy na odciski a ochrona danych
    From: "Pawel " <p...@N...gazeta.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czytniki rejestracji czasu pracy na odciski a ochrona danych
    Date: Wed, 5 Dec 2007 22:49:31 +0000 (UTC)

    Witam,

    > Mam dylemat, mamy wprowadzić czytniki rozliczenia czasu pracy.
    > Na rynku są istnieją b.dobre czytniki na odcisk palca pracownika,
    > jednak usłyszałam opinię że pobieranie odcisków palców nawet w takim
    > celu jest niezgodne z prawem.
    > Przypuszczam że chodzi tu o ochrone danych osobowych, czy ktoś sie spotkał z
    > tym tematem, jak to wyglada w praktyce, czy rzeczywiście lepiej nie
    > instalować takich rejestratorów?

    Z tego co sie orientuje, te urzadzenia nie sa na tyle dokladne, aby
    umozliwialy zidentyfikowanie osoby. One dzialaja dosc jednostronnie, to znaczy
    majac osobe mozemy stwierdzic czy jej odcisk pasuje do wzorca, ale majac
    wzorzec nie odtworzymy pierwotnego odcisku palca. Przynajmniej tak kiedys
    mialem na szkoleniu. Ale urzadzenia mogly sie od tego czasu zmienic.

    Ponadto proponuje do spolki z tym urzadzeniem zastosowac karty chipowe /
    zblizeniowe. Zmniejszy to ilosc bledow (powszechnie dostepne urzadzenia
    biometryczne wbrew opinii nie sa niezawodne, maja spora podatnosc na bledy),
    do tego przyspieszy to dzialanie, a co za tym idzie - pozwoli wykorzystac
    zasoby sprzetowe do zwiekszenia czulosci. Jesli bowiem mamy karte czipowa to
    system wyszukuje w bazie delikwenta i na czytniku biometrycznym tylko
    potwierdza dane ze znalezionymi w bazie. Jesli mamy tylko czytnik
    biometryczny, porownywanie musi nastapic z cala baza. To duza roznica.

    Tak czy siak, jak napisal Robert, dane osobowe pracownikow przetwarzasz i tak.
    Nie wydaje mi sie wiec, aby bylo naruszenie. A jak wpiszesz do regulaminu
    pracy to juz w ogole.

    --
    Pozdrawiam,
    Pawel