  • Data: 2005-08-20 21:14:56
    Temat: Re: czyja jest elewacja na loggi
    Od: Fryzjer <r...@w...go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Sat, 20 Aug 2005 14:20:55 +0200, akohoro napisał(a):

    > U mnie firma zrobiła tao bardzo porządnie i estetycznie.Z własnością to
    > wydaje mi się ,że to są jedak zewnętrzne ściany budynku i zapewne czynszu za
    > to nie płacisz ,więc nie jest twoje ,a zgoda spóldzielni to ukłon w stronę
    > swoich członków.

    KOPALIŃSKI:
    "loggia [wym. lodżdża] archit. wł. portyk, pomieszczenie otwierające się na
    zewnąrz kolumnadą (arkadami) z jednej a. kilku stron.
    Etym. - wł. 'jw., portyk, krużganek; loża' z fr. loge 'komórka; izdebka;
    loża; garderoba, szatnia aktorów'. "

    Logiczne, że loggia, to nie balkon. Balkon jest poza lokalem mieszkalnym, a
    loggia, jest wpuszczona w budynek (czesc mieszkania). Jaka jest roznica
    wedlug prawa tego nie wiem, ale chetnie poslucham osoby uswiadomionej.

    Kupilem mieszkanie z loggia - jednym z argumentow bylo to, ze latwiej i
    taniej u notariusza, bo z balkonem wiekszy klopot ponoc.

    --
    Fryzjer :GG-6154183: e-mail: http://tinyurl.com/5no8m :Wrocław
    "Inteligentni ludzie są często zmuszani do picia, by bezkonfliktowo