eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy zlodziej skladajacy do depozytu sadowego skradzione pieniadze jest strona?Re: czy zlodziej skladajacy do depozytu sadowego skradzione pieniadze jest strona?
    From: "Tiger" <c...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy zlodziej skladajacy do depozytu sadowego skradzione pieniadze jest
    strona?
    Date: Fri, 17 Feb 2006 09:56:57 +0100

    >a czy wczesniej w sadzie powiedzieliscie ze zeby wyplacic wam wasze
    >pieniadze musi sie na to zgodzic Y, ktory nie mial prawa do tych
    >pieniedzy??Wtedy moze sad by nakazal wyplate bez tej zgody.
    > Moim zdaniem nie obejdzie sie bez jeszcze jednej sprawy w sadzie przeciw
    > sadowi Depozytowemu. I Sad (taki co moze nakazac) tamtemu wyplate srodkow
    > powinien to zrobic.

    a) nie mielismy pojecia, ze depozyt wymaga zgody Y... bylismy wrecz pewni,
    ze jego wniosek o zlozenie pieniedzy do depozytu 1) na rzecz przyszlych
    spadkobiercow; 2) po przedlozeniu wyroku o nabyciu spadku; 3) na wniosek
    Skladajacego Depozyt - oznacza, ze wlasnie to jest wniosek, ktory Y zlozyl o
    wyplate spadkobiercom tego depozytu.

    b) nie mielismy pojecia, ze zlodziej, ktory nigdy nie uzyskal zadnego tytulu
    prawnego do tych pieniedzy, moze byc w jakikolwiek sposob, przez jakikolwiek
    sad uznany prawomocnym dysponentem tych pieniedzy... dla mnie jest to na
    granicy lamania przez sad prawa, bo wyglada to tak, jakby sad trudnil sie
    pomocnictwem w paserstwie kradzionych pieniedzy...

    Krotko mowiac... najbardziej watpliwe dla mnie jest to, czy Y w ogole mogl
    byc STRONA w tym depozycie. A jezeli nawet byl - to zlozyl wniosek o
    zdeponowanie pieniedzy na rzecz spadkodawcow po X z zaznaczeniem, ze maja
    byc wyplacone po uzyskaniu przez nich prawomocnego wyroku o nabyciu spadku.
    Stwierdzenie, ze "na wniosek Y" bez okreslenia jakiejkolwiek daty, sugeruje
    moim zdaniem samoistnosc tego wniosku i brak koniecznosci jego wspierania
    drugim wnioskiem. Szczegolnie, ze Y nigdy nie podwazyl za zycia tego swojego
    wniosku, a juz nie zyje.

    Pozdrawiam,

    Tiger