eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoczy uczelnia ma prawo warunkowac wydanie dokumentów uzupełnieniem obiegówki › Re: czy uczelnia ma prawo warunkowac wydaniedokumentów uzupe3nieniem obiegówki
    From: Paweł Sakowski <p...@s...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy uczelnia ma prawo warunkowac wydaniedokumentów uzupe3nieniem
    obiegówki
    Date: Thu, 30 Mar 2006 21:13:02 +0200

    Zbyszek wrote:
    > a czy nie szybciej i właściwiej załatwic obiegówkę ?

    Tylko jeśli ktoś nie ma nic przeciwko "obieganiu", zastanawianiu się
    który pokój kiedy przyjmuje (i czy osoba odpowiedzialna i papierów
    potrzebuje na jutro. Mój wariancie sprowadza się to do jednej wizyty na
    poczcie z dwoma poleconymi. Reszta sama się zał

    > musi miec coś na
    > sumieniu jak nie chce jej załatwić.

    Specjalnie dla myślących tak jak Ty wprowadzili obiegówkę przy kupnie
    zagranicznego samochodu (przypieczętować ma urząd skarbowy załatwienie
    zobowiązań podatkowych lub ich brak). Niedługo pewnie rozwiną ideę do
    obiegnięcia wszystkich US-ów w Polsce (że w żadnym nie ma się zaległości
    podatkowych). No bo przecież musi mieć coś na sumieniu jak nie chce
    załatwić obiegówki!

    > Ale
    > jak to nasza natura, zawsze na przekór wszystkiemu i wszystkim.

    Na przekór to jest kazać ludziom biegać po budynkach w których nigdy nie
    byli, żeby załatwić pieczątki które nikomu do szczęścia potrzebne nie są
    (a najmniej dziekanatowi).

    Prostsze rozwiązanie, jeśli ktoś już koniecznie chce wiedzieć [1] czy
    wobec absolwenta (lub innego) nie ma roszczeń, to po prostu wykonać po
    jednym telefonie do każdej biblioteki i spytać. Szybciej to niż biegać
    po budynkach. Ponadto, przy okazji egzaminu dyplomowego można to
    załatwić masowo dla całego rocznika. Studenci nie muszą biegać,
    urzędniczki mają spokój (jedna 10-minutowa rozmowa zamiast tabunu
    o-biegających studentów).

    [1] Chociaż nie wiem po co ta wiedza akurat przy opuszczaniu przez
    studenta uczelni. Na rozpoczęcie dochodzenia roszczeń nie jest to moment
    ani lepszy ani gorszy od jakiegokolwiek wcześniejszego czy późniejszego.
    A opuszczenia uczelni taka wiedza i tak nie wstrzyma.

    P.S. Cytuj proszę jak człowiek.