  • Data: 2006-07-31 20:50:04
    Temat: Re: czy taki dlug ulega przedawnieniu?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Artur" <z...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:ealoos$s87$1@inews.gazeta.pl...
    > Witam,
    > Kilka dni temu przyszlo mi pismo od firmy Intrum Justitia o nazwie
    > wezwanie przedegzekucujne w sprawie niezaplaconej skladki OC. Data
    > wystawienia polisy to 10.2001. nie przypominam sobie okolicznosci
    > powstania dlugu ale nie wykluczam, ze nie zaplacilem jednej skladki bo
    > przed sprzedaza auto stalo kilka miesiecy niesprawne. Od towarzystwa
    > ubezpieczeniowego nie dostalem zadnej informacj o przekazaniu dlugu do
    > firmy trzeciej. Sprawa jest o tyle skomplikowana, ze w obecnej sytuacji
> [...]

    O ile w przypadku ubezpieczeń nie ma przepisów szczególnych, to na
    podst. art. 118 KC w związku z art. 117 KC wierzytelności z tytułu
    prowadzenia działalności gosp. ulegają przedawnieniu po upływie 3 lat od
    daty płatności. Czyli w tym przypadku od terminu płatności danej raty za OC.
    Czasami jest to nawet rok (opłaty nakładane na podst. prawa przewozowego -
    popularne "mandaty" za jazdę na gapę), lub 2 lata (świadczenia okresowe).