  • Data: 2006-07-31 21:28:33
    Temat: Re: czy taki dlug ulega przedawnieniu?
    Od: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:pan.2006.07.31.20.58.02.423605@olgierd.wordpres
    s.com...
    > Osoba przedstawiająca się jako *Marcin Wasilewski* stuknęła w klawisze
    > i oto co powstało:

    > Ciekawa odpowiedź: "o ile". Jest jeszcze art. 819 par. 1 kc - też 3 lata.

    Jednak brzmienie par. 2 tego artykułu, sugeruje, że artykuł ten mówi raczej
    o roszczeniach z tytułu ubezpieczenia, tj. zawartej polisy, niż na temat
    roszczeń dot. płatności za tą polisę. Więc ja stawiam, że w przypadku
    roszczenia dot. zapłaty za polisę, obowiązują ogólne przepisy na temat
    przedawnienia.

    § 2. Bieg przedawnienia roszczenia o świadczenie do zakładu ubezpieczeń
    rozpoczyna się w dniu, w którym nastąpiło zdarzenie objęte ubezpieczeniem.