  • Data: 2008-01-26 23:57:36
    Temat: Re: czy tak mozna - sprzedawca na allegro
    Od: "Roki" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Witam,
    > na allegro zauwazylem aukcje kart pamieci SD 1GB po 12zl. Wszystko ok, ale
    > sprzedawca dolicza do tego 10zl za przesylke i informuje, ze nie mozna
    > odebrac osobiscie. Do tego, wprowadza ograniczenie, ze w jednej paczce
    > wysyla maksymalnie 2 sztuki bo to sprzedaz detaliczna. Czy tak moze robic?
    > Skoro kupie sobie 200 takich kart, to czy ma prawo odmowic mi odbioru
    > osobistego, a nawet wysylki bo kupuje "za duzo"? ...

    Klasyczne unikanie prowizji i naciąganie klientów na "najniższą na Allegro
    cenę".
    W praktyce wygląda to tak, że sporo sprzedawców nie oferuje odbioru
    osobistego, ponieważ zarabiają na wysyłce.
    Koszt wysyłki mają prawo naliczyć jaki chcą, ponieważ koszt wysyłki to nie
    tylko koszt poniesiony przy okienu na poczcie. To również koszt opakowania,
    pracownika, który to zapakuje i zaniesie na pocztę. Czasami paliwa na dojazd
    na pocztę itp itd.

    Czasami można spotkać ludzi, którzy przy odbiorze osobistym doliczają sobie
    dodatkowe opłaty (stracony zarobek na wysyłce).

    Zatem podsumowując: Takie działanie nie narusza ani powszechnie
    obowiązującego prawa ani regulaminu Allegro (co najwyżej Administratorzy
    mogą się przyczepić do sprytnego omijania prowizji). Jeżeli nie akceptujesz
    warunków to nie kupuj.