  • Data: 2003-10-16 13:42:59
    Temat: Re: czy "netykieta" jest prawem?
    Od: Pawel <pzkw_panther@(nospam)gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "kretek" <g...@g...pieprz.rosnie> wrote in news:bmli4a$2nqj$1@foka1.acn.pl:

    > Witam
    >

    > Mójemu znajomemu astercity zablokowa?o dost?p do
    > internetu z powodu pomy?ki i wys?ania JEDNEGO
    > og?oszenia (tylko) jednego og?oszenia o treści reklamowej
    > na pl.regionalne.warszawa. Astercity uzasadni?o odci?cie
    > internetu tym, ?e z?ama? regulamin a dok?adniej "netykiete".
    > W związku z tym mam pytanie czy "netykieta" jest prawem,
    > w takim stopniu, ?e mo?na mówi? o jego "?amaniu"?
    > Astercity regulamin za?ącza do umowy, ale nie za?acza "netykiety"
    > i zasad panujących na usenecie
    >
    > kretek

> [...]

    Sam jestem podlaczony poprzez astercity i pkt 8.1.4 mowi wlasnie o przypadku
    twojego kolegi a dokladnie o netykiecie. Z kolei pkt 8.2 brzmi:"8.2 Jezeli Abonent
    naruszyl Regulamin:

    8.2.1 po raz pierwszy - Operator poinformuje Abonenta e-mailem wys?anym na jego
    Konto Systemowe o dokonanym naruszeniu z informacja, ze naruszenie spowodowa?o
    zablokowanie wysy?ania danych za po?rednictwem ??cza sieciowego na okres 24
    godzin.*

    8.2.2 po raz drugi - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym o dokonanym
    naruszeniu i o zawieszeniu swiadczenia us?ug przez Operatora na okres 7 dni.

    8.2.3 po raz trzeci - Operator poinformuje Abonenta listem poleconym o dokonanym
    naruszeniu i rozwiazaniu Umowy ze skutkiem natychmiastowym oraz odlaczeniu
    Abonenta od Sieci"
    Tak wiec albo ktos okazal sie wyjatkowo nadgorliwy albo twoj kolega nie uzywa
    konta przydzielanego automatycznie uzytkownikowi astercity (ja np nie uzywam) i
    twoj kolega przeoczyl list ostrzegawczy. A jesli chodzi o netykiete to po kiego
    grzyba uzywac tego slowa i potem nagle miec problem ze niby skoro to nie jest
    zawarte w umowie to nie obowiazuje miedzy stronami.Wystarczy w umowie zapisac
    punkt o tym ze nie wolno naruszac dobrych obyczajow itp wzniosle slowa pod ktore
    mozna podpiac wszystko co nie jest dobrze widziane z punktu widzenia
    providera.Aha,jeszcze mozna dla dobrego samopoczucia wyliczyc co jest niezgodne z
    dobrymi obyczajami w sieci i zabezpieczyc sobie tyly poprzez dodanie slowa "w
    szczegolnosci" przed wyliczeniem tych zachowan heh.
    Pzdr
    Pawel