    From: poreba <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy moge tak zrobic?
    Date: Sun, 22 May 2005 05:58:55 +0000 (UTC)

    "Robert Tomasik" <r...@g...pl> niebacznie popelnil
    news:d6o6d3$kje$1@nemesis.news.tpi.pl:

    > Nie. To częsty problem, który ludziom trudno zrozumieć, więc
    > postaram się wyjaśnić szeroko. Policja to instytucja. W tej
    > instytucji są podziały kompetencji.
    [...]
    czyli:
    Idzie sobie nadstójkowy z PG, podbiega do niego w odzieniu
    niekompletnym a potarganym niewiasta z okrzykiem:
    Gwałcą! I chopa mi za rogiem kopią!
    A ten wtedy (zgodnie z Twoim tłumaczeniem) odpowiada:
    Nie mam przy sobie druków na przesłuchanie ofiary wałtów,
    nie przeszedłem odpowiedniego przeszkolenia (co jest okolicznością
    zrozumiałą, nie musiałeś tego tłumaczyć), proszę udać się na
    najbliższy komisariat, ul. Zarogiem 13, lub dzwonić na tel.
    alarmowy 997. Dziękuję, miłego dnia - zawsze serve&protect, howgh!

    Ejże! W każdej instytucji jest podział kompetencji, specjalizacje
    itd. Istnieją również procedury informowania wydzielonych jednostek
    o pojawieniu/wpłynięciu spraw dla nich właściwych. W policji nie ma?!

    > Ad rem, to sprawa zaparkowania przez żonę pytającego na pasach
    > nie jest "swoją sprawą" dla tego patrolu, co zaparkował radiowóz
    > na pasach, by ją ukarać. To są dwie zupełnie odrębne sprawy.
    Nie lubię się powtarzać, ale:

    " > Popełnienie przez policjantów wykroczenia pozostaje bez związku
    > z wykroczeniem popełnionym przez zainteresowanego,
    ... nikt nie twierdzi inaczej, twierdzi tak ktoś?"
    oprócz zainteresowanego.
    oraz
    "czy formalnie można do patrolu zgłosić takie wykroczenie drogowe
    w wykonaniu tegoż patrolu"
    Jeszcze raz- nie pytam w zwiazku, pytam w ogole o procedure.

    > W tym wypadku teoria łączy się z praktyką dość silnie, bowiem w
    > wypadku pomówienia policjanta o popełnienie wykroczenia

    A ja obserwuję odwrotne zjawisko, o wiele powszechniejsze jest
    _pomawianie_ przez policjantów obywateli o wykroczenia ;)

    Ucieszyłeś mnie z rana tym "pomówieniem" - jednostronnym ;)))

    --
    pozdro
    poreba