    From: "krzysiek" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mogę nagrywac
    Date: Fri, 31 Aug 2007 12:36:03 +0200

    Użytkownik "krzysiek" <k...@p...onet.pl> napisał w
    wiadomości news:fb8qvf$rsb$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Użytkownik "Sowiecki Agent"
    .pl> napisał w
> [...]
    > nie sugeruj się tym, że teraz wszyscy wszystkich nagrywają - możesz to
    > robić, ale jeżeli to nie dotyczy szczegółów postępowania przygotowawczego,
    > które powtarzam jest co do zasady niejawne, a jawność ma miejsce wtedy,
    > gdy wyrazi na ujawnienie akt prokurator i to tylko stronom ewentualnie
    > osobom trzecim - zależy to od jego widzimisie - art.156kpk
    >
    > a orzecznictwo to możesz sam sobie znaleźć, czy też dotrzeć do
    > komentarzy - są ogólnie dostępne na rynku, czy też w czytelniach w
    > miastach uniwersyteckich - nie jest to lektura zakazana :)

    poza tym ja myślę, że nagrywanie w ramach podsłuchu konkretnych osób
    podejrzewanych o określone ciężkie przestępstwa (zgodnie z kpk), a
    nagrywanie przesłuchania, to dwie zupełnie oddzielne sprawy - na to drugie
    prokurator prowadzący czy nadzorujący śledztwo czy dochodzenie nie musi mieć
    zgody prokuratora nad nim nadrzędnego czy ustawowego upoważnienia - jest
    panem postępowania przygotowawczego i on sam decyduje co się w jego trakcie
    dzieje, w szczególności decyduje czy cię dopuścić jako strona do akt;
    powtarzam - sprawdź to na policji, na prokuraturze, i zapytaj się czy jako
    świadek czy jako strona postępowania mozesz sobie nagrywać dźwięk z
    przebiegu przesłuchania świadka czy strony postępowania

    pzdr