    From: DonWito <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: czy mialem racje
    Date: Thu, 12 Jan 2006 21:28:54 +0100

    "AB" <a...@o...pl> wrote:

    > nie jestem przekonany do twojej interpretacji
    > popatrz:
    >
    > zabrania = nie wolno
    > oraz = i
    >
    > zatem:
    > ~(A i B) <=> ~A lub ~B
    >
    > czyli:
    > nie wolno w A i jednocześnie w B czyli nie wolno w A lub nie wolno w

    Podstaw pod A i B fragmenty przepisu a zobaczysz, że chociaż Ty mówisz
    prawdę, to ja mam rację ;)))

    IMHO:

    1) dane jest zdanie:

    "zabronione jest palenie w pomieszczeniach zakładów pracy oraz innych
    obiektów użyteczności publicznej"

    2) z rozbioru tego zdania wynika, że (postaram się przedstawić to w
    przystępnej graficznie formie):

    jest zabronione - orzeczenie

    (co?) palenie - podmiot

    (gdzie?) w pomieszczeniach - okolicznik miejsca

    (w jakich pomieszczeniach?) [w pomieszczeniach] zakładów pracy -
    przydawka (celowo nie rozkładam dalej)

    [oraz]

    (w jakich pomieszczeniach?) [w pomieszczeniach] innych obiektów
    użyteczności publicznej - przydawka (uwaga jak wyżej)

    moim zdaniem inne rozumienie tego zdania nie jest możliwe.

    2) teraz będzie przez analogię: A*(B+C) = A*B + A*C ;)

    "palenie jest zabronione w pomieszczeniach zakładów pracy oraz innych
    obiektów użyteczności publicznej" to, pod względem znaczenia, to samo
    zdanie co: "palenie jest zabronione w pomieszczeniach zakładów pracy
    oraz w pomieszczeniach innych obiektów użyteczności publicznej"

    3) w związku z tym Twoje twierdzenie jest jak najbardziej prawdziwe,
    ale oznacza, że twierdzenie "palenie jest zabronione" jest prawdziwe w
    przynajmniej jednej z dwóch okoliczności (tu lepiej - lokalizacji): "w
    pomieszczeniach zakładów pracy" lub "w pomieszczeniach innych obiektów
    użyteczności publicznej"

    4) teraz przyglądam się szczegółowo tylko jednemu z tych warunków; ja
    akurat jestem zainteresowany "w pomieszczeniach innych obiektów
    użyteczności publicznej", ale z drugim jest tak samo:

    palenie jest zabronione w pomieszczeniach innych obiektów użyteczności
    publicznej dostarcza nam następujących informacji:
    1) istnieją obiekty użyteczności publicznej (nie wnikam głębiej, nie
    interesuje mnie tu kwestia tego, co wiemy o tej uzyteczności itd.)
    2) w tych obiektach istnieją pomieszczenia
    3) w tych pomieszczeniach obowiązuje zakaz palenia

    oczywiście można "wyciągnąć" z tego zdania dużo więcej, ale to
    wystarczy. Na podstawie tego wywodu, podtrzymuję twierdzenie o
    konieczności spełnienia dwóch warunków do zaistnienia zakazu palenia:
    1) musimy być w jakimś pomieszczeniu
    2) to pomieszczenie musi być pomieszczeniem w zakładzie użyteczności
    publicznej;

    i wracamy do punktu wyjścia, to jest do mojego pytania:
    czy można wiatę przystankową uznać za *pomieszczenie* obiektu
    użyteczności publicznej, a nie tylko za taki obiekt, za jego
    urządzenie, element czy jeszcze coś innego.

    pozdrawiam
    w.