  • Data: 2009-06-22 09:21:58
    Temat: Re: czy matka musi wiedziec gdzie jest jej dziecko
    Od: spp <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Michal Jankowski pisze:

    > Ale jakas podstawa prawna?...

    > PS. I jeszcze jedno - jesli tylko jeden rodzic ma prawa rodzicielskie,
    > a drugi np. zmarl albo zostal ich pozbawiony albo nigdy nie istnial,
    > to jak to wykazac przy skladaniu wniosku o paszport/DO?

    ROZPORZĄDZENIE
    RADY MINISTRÓW

    z dnia 6 lutego 2009 r.

    w sprawie wzoru dowodu osobistego oraz trybu postępowania w sprawach
    wydawania dowodów osobistych, ich unieważniania, wymiany, zwrotu lub utraty

    (Dz. U. z dnia 24 marca 2009 r.)

    § 5. 1. Wniosek składa się osobiście, z wyjątkiem:
    1) osoby małoletniej, która nie ukończyła 13. roku życia, za którą
    wniosek składają rodzice lub ustanowieni przez sąd opiekunowie albo
    jeden z rodziców lub ustanowionych przez sąd opiekunów wraz z pisemną
    zgodą drugiego z rodziców lub opiekuna ustanowionego przez sąd,
    poświadczoną za zgodność podpisu przez organ gminy lub notariusza;

    Nie wiem - pewnie akt zgonu/wyrok sądu?

    I co to znaczy 'rodzic nie istniał?'

    Kobieta wiatropylna jest? ;)

    --