  • Data: 2002-11-20 18:55:31
    Temat: Re: czas sciagania naleznosci
    Od: "Robert Tomasik" <r...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Nie znam treści tego wyroku, więc trudno mi się jest odnieść. Zresztą taki
    wyrok jest wiążący tylko w tej jednej sprawie, choć oczywiście wyznaczałby
    sposób interpretacji prawa. Ja nie mam nic, przeciwko traktowaniu umów z
    telewizją kablową jako umowy o dzieło, z tym że umowa taka musi spełniać
    ustawowe znamiona takiej umowy. Zastanów się, a co by tu było dziełem?
    Sygnał nie jest rzeczą materialną.
    Oczywiście, umową o dzieło może być samo wykonanie podłączenia. Umowa o
    świadczenie usług telekomunikacyjnych jest szczegułowo unormowana w ustawie
    z dnia 21 lipca 2000 r. Prawo telekomunikacyjne. Ustawa ta odrębnie od
    kodeksu cywilnego normuje zasady odpowiedzialności za nienależyte jej
    wykonania, dochodzena roszczeń i wszystkich innych kwestii. Przedawnienia
    roszczeń akurat nie normuje, stąd moje przeświadczenie, że mają zastosowanie
    przepisy ogólne (art. 118 kc)Ustawa ta nigdzie nie odwołuje się w treści do
    przepisów o umowach-zleceniu. Stąd też nadal stoję na stanowisku, że nie
    mają do niej zastosowania przepisy art. 750-751 kc, które są przepisami
    dotyczącymi tylko tych umów. Ale mylić się jest rzeczą ludzką.