  • Data: 2002-11-21 00:51:06
    Temat: Re: czas sciagania naleznosci
    Od: c...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    > Nie znam treści tego wyroku, więc trudno mi się jest odnieść.

    Zresztą taki
    > wyrok jest wiążący tylko w tej jednej sprawie, choć oczywiście wyznaczałby
    > sposób interpretacji prawa.

    1999.11.17 wyrok SN UN III CKN 450/98 OSNC 2000/5/97
    Do umowy o wykonywanie usług telekomunikacyjnych przez operatora telewizji
    kablowej mają odpowiednie zastosowanie przepisy o zleceniu (art. 750 k.c.).

    Zgodze się z Tobą - to był przykład i nie mogę powiedzieć, że analogia, bo mamy
    inny stan faktyczny, lecz mimo wszystko...

    Ja nie mam nic, przeciwko traktowaniu umów z
    telewizją kablową jako umowy o dzieło, z tym że umowa taka musi spełniać
    ustawowe znamiona takiej umowy. Zastanów się, a co by tu było dziełem? Sygnał
    nie jest rzeczą materialną.

    Ale kto tu mówi o umowie o dzieło????? Ja mówię o analogicznym stosowaniu art.
    750 w przypadku świadczenia uług telekomunikacyjnych.

    Normuje, w stosunku do stąd moje przeświadczenie, że mają zastosowanie
    > przepisy ogólne (art. 118 kc)

    Jezeli nawet są to przepisy ogólne, to 750 to przepis szczególny.

    Ale mylić się jest rzeczą ludzką.

    Dokładnie - mimo wszystko uważam, że te 2 lata obowiązują - ja to mam ju za sobą:)