eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawocyfra + żąda pieniędzy za niezwrócenie sprzętu którego nie brałem › Re: cyfra + żąda pieniędzy za niezwrócenie sprzętu którego nie brałem
  • Data: 2008-06-02 20:22:26
    Temat: Re: cyfra + żąda pieniędzy za niezwrócenie sprzętu którego nie brałem
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Jacek_P p00isze:

    > A jaka role w takim razie pelni sad? Wylacznie ocenia strone formalna,
    > czy takze strone faktyczna? Inaczej mowiac: Cyfra zazada milionow to tez
    > je dostanie?

    Tak właśnie jest. Jeśli żądania zawarte w pozwie nie nasuną sądowi
    wątpliwości (a jak widać w tym przypadku nie nasunęły), to nakaz zapłaty
    zostanie wydany. Taki nakaz może być wydany nawet bez dowodów na piśmie,
    jeśli np. dowodem byłyby zeznania świadków. Po to jest środek
    zaskarżenia nakazu, aby pozwany mógł przedstawić swoje racje, jeśli nie
    zgadza się z żądaniem pozwu.

    > A od kiedy nie wniesienie sprzeciwu jest wyrazeniem zgody?

    Od zawsze. Przecież na nakazie jest napisane, że powód ma zapłacić
    albo wnieść sprzeciw. Nie wniesie sprzeciwu, to znaczy że się zgadza z
    pozwem. A nawet jeśli się nie zgadza, to ma zapłacić.

    > No to w takim razie pozostaje sprawa otwarta: wyludzenie przez
    > Cyfre nienaleznej kwoty.

    Na miejscu cyfry+ nie obawiałbym się tego, ale to moje prywatne zdanie.

    --
    Pozdrawiam,
    Liwiusz