  • Data: 2007-08-01 21:34:08
    Temat: Re: cesarskie cięcie nielegalne?
    Od: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com> szukaj wiadomości tego autora

    granadax wrote:
    > Witam, interesuje mnie (nie wiem czy istniejący) prawny zapis, który mówiłby o
    > tym, iż wykonanie cesarskiego cięcia bez wskazań, czyli na tzw życzenie
    > pacjentki jest nielegalne, niezgodne z prawem, przestępstwo?
    > Wdzięczna będę za informacje, a także ciekawe odnośniki.
    > I odwrotnie, czy pacjentka ma prawo odmówić zgody na poród sn i zarządać cc?
    > Intersują mnie wyłącznie dokumenty, nie osobiste sądy i refleksje

    Tia, tylko jak sobie wyobrażasz dokument "dokumentujący" brak przepisu
    zakazującego? A jak nie ma zakazu - jest legalne. A zakazu nie ma.

    Tyle tylko że "nasz" kochany rząd szuka oszczędności tam, gdzie nie
    trzeba. Cesarka kosztuje - a poród "naturalny" jest nieco tańszy dla NFZ.

    A pieniądze są potrzebne: na "świątynię miłosierdzia" (gdzie możesz się
    pomodlić o szybki i łatwy poród - to taki element rządowej polityki
    zdrowotnej), na przygody w Iraku i Afganistanie (gdzie nasi wojacy
    organizują "wyzwalanym" narodom opiekę zdrowotną, której często brak w
    kraju), na kary (które nałoży na Polskę Komisja Europejska za niszczenie
    przyrody), na afery, przekręty, mundurki i wiele, wiele innych inicjatyw
    "naszych" kochanych władz.