    From: Maddy <m...@e...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak przerw w pracy - da się coś odzyskać?
    Date: Wed, 05 Aug 2009 15:44:17 +0200

    Leszek Kowalski pisze:
    > Użytkownik "Kazik" <k...@l...localnet> napisał w wiadomości

    > Skoro kodeks pracy przewiduje przerwę wliczaną do czasu pracy, to
    > dlaczego mam być poszkodowany? Pracuj zamiast standardowych 8h - 8
    > godzin i 15 minut, oczywiście te 15 minut charytatywnie. Podobała by
    > Ci się taka sytuacja? W samym miesiącu daje to 5 godzin pracy
    > "społecznej".

    Zaraz, zaraz, to miałeś te przerwy i nie były wliczane do czasu pracy
    (musiałeś je odpracować) czy też przerw nie miałeś?

    Bo chyba brniesz w ślepa uliczkę.
    Za to, że nie miałeś przerw to Ci się należy moralna satysfakcja w
    postanie przysolenia pracodawcy kary za naruszanie praw pracowniczych.

    Ale jeżeli pracowałeś regularnie o 15 minut dłużej w ramach
    "odpracowywania przerwy" to jest to praca w godzinach nadliczbowych i
    owszem, możesz walczyć o zapłatę ale z innego paragrafu niż Ci się wydaje.

    Swoja drogą czy pracodawca nie pozwalał na przerwy (a śniadanie? a
    siusiu?) czy po prostu nikt o przerwy nie wołał?
    Ta przerwa nie musi być formalna - "wszyscy na przerwę".
    Naprawdę pracowałeś non stop 8 godzin dziennie albo i więcej? Nie
    jadłeś, nie piłeś, nie odchodziłeś od stanowiska?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813