    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: brak dostępu do elewacji a niezabezpieczone mienie
    Date: Sun, 26 Jul 2009 22:52:59 +0200

    Użytkownik "yapann" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:h4hu8h$vpp$1@achot.icm.edu.pl...
    > wiadomości news:h4hsp9$ef6$1@inews.gazeta.pl...
    > nie czy coś zmienia, tylko uściśla zagadnienie.
    > Nie wiem de facto, czy nastąpiło wejście na teren mienia, gdyż nie wiem,
    > czy balkon mieszkania spółdzielczego jest przynależny do mieszkania. Po
    > tym, że otworzono okratowanie wnioskuję, że mogli, ale może się mylę.
    > Zagadnienie jednak głównie dotyczy kwestii czy i dlaczego powinni/nie
    > powinni zabezpieczyć elementy po każdym zakończeniu prac.

    Jeśli użytkownik ogrodzi sobie nawet cudzą działkę, to wdarcie się tam
    będzie nadal naruszeniem miru domowego. Musisz rozdzielić cywilne sprawy
    majątkowe, od karnoprawnej ochrony posiadania ogrodzonego terenu czy
    zamkniętego lokalu. Było tu już wiele razy wałkowane, że nawet właściciel
    lokalu nie ma prawa się do niego wdzierać bez zgody jego aktualnego
    dysponenta. Spółdzielnia najprawdopodobniej będzie właścicielem całego
    bloku, ale to wcale pracowników jej nie upoważnia do wchodzenia sobie do
    każdego z mieszkań.